Nödvändigt att bada hästen efter betet?

Sv: Nödvändigt att bada hästen efter betet?

Haha okej, antingen är det jag som inte är så petig utan tycker det blir bra iallafall, eller så har jag haft renliga hästar! ;)

Men - ju oftare man schamponerar, ju mer stör man som sagt fettbalansen. Vilket brukar betyda att tiden efter schamponeringen blir det väldigt torrt, därefter blir det väldigt fett. Obalans...

Jag badar min shettis när det behövs...

Men - ju oftare man schamponerar, ju mer stör man som sagt fettbalansen. Vilket brukar betyda att tiden efter schamponeringen blir det väldigt torrt, därefter blir det väldigt fett. Obalans...

Jo, så kan det alldeles säkert vara så därför blir det ingen mer badning för vår del på ett tag. Han kommer i alla fall att skynda sig ut i hagen i morgon-bitti och rulla sig så smutsig som möjligt.

Haha, en klassiker! :D så snart dom är badade och fina ska det ut och rullas...

Jag brukar passa på att bada på hösten mest för att det är svårt att göra det under hela vintern (om man inte står i varmstall med spolspilta och varmvatten), och så brukar det passa bra när de börjar fälla. Det blir den årliga duschen, förutom ev. på våren om man lyckas bada då i slutet av fällningen, och när man sköljer av svett såklart.

Jag har faktiskt ingen aning för där jag rider så rids hästarna även på sommarbetet fast bara på uteritter, så vi badar dem inte.

jag badar under sommaren.
annars duschas min häst ganska ofta, varför ska dom vara smutsiga? :p

Liknande trådar

Hästvård Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill...
Svar
8
· Visningar
728
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Mary_Oh
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31