Nordea Rysslandfond

BernT

Trådstartare
Nån annan som också har Nordea Rysslandfond? Är det helt tomt för er med? Igår fanns det pengar på den fonden men idag är den tom såg jag. Jag hade tagit ut det mesta så fanns bara nån tusenlapp kvar igår men nu är det helt tomt. Bugg eller har det kraschat helt? Har bara varit inne i Nordea-appen.
 
Google berättar:

"
Andra banker och fondbolag med stora Rysslandsfonder är Nordea, Seligson och Danske Bank. Samma sak gäller här: handeln med fondinnehavet är pausat åtminstone så länge Moskvabörsen ligger nere. Så här skriver Nordea i ett uttalande:

"Fonden kan inte handla med sina investeringar på Rysslandsmarknaden. Därför kan man inte beräkna ett värde på fondandelarna."

Besluten grundar sig i en paragraf i fondreglerna, om under vilka villkor handeln kan stoppas. I Nordeas fall står det att man kan pausa fondhandeln om över 30 procent av marknadsplatserna där fonden har sina innehav är stängda, skriver Nordea. Detta är för att skydda fondandelsägarna, skriver banken. "
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag förlorade resväskan när jag åkte Flixbus till Amsterdams flygplats Schiphol. När jag skulle ta den fanns den inte kvar där jag lagt...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: fejko
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 652
Senast: Ms_Antrop
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 439
Senast: Ninnurur
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 334
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp