Norgeresa, vaccination

Philosophia

Trådstartare
Ni som åker till Norge titt som tätt, är det förutom passet och avmaskning tillräckligt om hundarna är vaccinerade med DHPPi för 25 månader sedan?

Hur lång tid tar det förresten att få passet hos veterinären, får man det samma dag eller skickas det senare?

Nu ringde jag till djurkliniken här hemma för att boka tid för pass. Avmaskningen tänkte jag ta på drop-in i Mora. Men då får jag besked om att jag antingen måste rabiesvaccinera eller avmaska för att de ska kunna ordna ett pass. :confused:

Stämmer verkligen det eller är det den klinikens eget påfund?

Nu ringde jag till djurkliniken här hemma för att boka tid för pass. Avmaskningen tänkte jag ta på drop-in i Mora. Men då får jag besked om att jag antingen måste rabiesvaccinera eller avmaska för att de ska kunna ordna ett pass. :confused:

Stämmer verkligen det eller är det den klinikens eget påfund?

Det låter märkligt. Kanske har de blandat ihop kravet på att ordna ett pass vid rabiesvaccination? (Man får alltså inte ge rabiesvacc till en hund om man inte samtidigt gör ett pass).
Ring till en annan klinik!

Det låter märkligt. Kanske har de blandat ihop kravet på att ordna ett pass vid rabiesvaccination? (Man får alltså inte ge rabiesvacc till en hund om man inte samtidigt gör ett pass).
Ring till en annan klinik!

Tack! Jag tyckte verkligen att det lät jättemärkligt. Då kontaktar jag en annan klinik.

Kolla i Orsa. Den kliniken är mycket bättre än Moras.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
838
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: igbest
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈