Normala träns, finns det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 199
T

Tican

De här tränsen är underbara tycker jag. Det och det.

Varför är de så fina? JO, för att dom är så lagom. Raka silverfärgade spännen, lagom bred nosgrimma, lagom med krusiduller, lagom breda remmar, osv.

Kostar 1295 respektive 1449:-

Men varför i all världen finns det inte ett träns av ungefär samma modell, fast kanske inte lika hög kvalité? Varför har alla träns krusidulliga mässingsspännen som bleknar (istället för rostfritt från början?), jättesmala eller jättetjocka remmar (så det ser konstigt ut hur man än gör), etc etc.

Finns det ett sådant träns? I 6-800-kronorsklassen? Eller ska man sats på ett snyggt Stübben direkt?

Det första tränset har ju "extra bred nosgrimma" enligt hööks ;) Iaf tycker jag det är väldigt likt det andra hööks har som heter "komplett fodrat träns" och finns i färgerna Svart och Toffee och som kostar 279 kr... :confused:

Köper hellre ett träns i kanonkvalité för lite extra pengar, än att behöva stå ut med ett hårt & rynktigt träns i dålig kvalité.
Man köper ju inte träns så ofta (inte jag iaf :p) så jag tycker att man kan lägga lite extra på saker som HÅLLER.
Det är ju en säkerhetsgrej också. Inte för att "kvantitetträns" går sönder sådär pang bom, men iaf. :)

Jag blev rätt förvånad. Ett hööks träns för över 1000:-, men sen läste jag att det var stubben. Men det såg inte ut som ett stubben träns med det var snyggt och enkelt.

Ja visst är dom fina!

Jag vill ha det första (med extra bred nosgrimma ;)), men inte med londonfärgat foder. Så jag får se om dom har ett med blått pannband i COb när jag åker dit, det verkar lite osäkert? :crazy:

Om jag kan pressa mamma på så mycket. Men det går nog. Sommarpresent är väl en trevlig uppfinning? :idea:

kolla upp på eko eller andra hästavdelningar/butiker. Finns bara man håller ögonen öppna. Ska leta upp ett träns med tunna remmar (har arab så de ska frmabringa de smäckra huvudet) nu då jag har fått lön och lite mer pengar.

Sv: Normala träns, finns det?

Jag har ett stübben som jag älskar. Har använt det rätt länge nu men det håller kanon!

Sv: Normala träns, finns det?

just nu har jag ett träns från prohorse, fick det med hästen. men tror jag ska köpa nytt (när jag blir sponsrad eller har råd :p ) för det har börjat bli lite "rynkigt" nu :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka