"Normalpris" tapeter

S

Scaramouche

Finns det något "normalpris" för hur mycket tapeter kostar per kvadratmeter på ett ungefär? Jag känner inte marknaden alls men jag tänker mig ett någorlunda välkänt märke som varken kan klassas som dyrt eller billigt och troligtvis en ganska enkel neutral tapet. Jag är spekulant på en lägenhet som jag, om jag köper den, vill tapetsera om (plus fixa lite annat, bl.a. behövs nya golv i hela lgh) och skulle behöva en siffra att räkna på :)
 
Sv: "Normalpris" tapeter

En billig rulle kostar oftast runt 100-150 kr. Det är 10-12 m på en rulle vilket ger 4 våder om man har 2.50 i tak. Bredden på våderna ligger på runt 53 cm. Räkna våderna som sitter uppe så ser du ungefär hur många du behöver.
Mönstrad tapet med mönsterpassning blir dyrare. Kanske 3 våder per rulle på en sån.
 
Sv: "Normalpris" tapeter

Och vad är en billig rulle för tapet då? Jag är alltså inte ute efter billigast möjliga alternativ. Det får gärna kosta lite. Jag är bara nyfiken på vad det kostar. Jag har sett uppgifter nånstans om 400 kr per rulle. Är det att klassa som en dyr tapet? Jag vet ju inte alls hur prisläget ser ut. Tack iaf för infon. Jag har inte möjlighet att boka in en till visning bara för att räkna tapetvåder, men jag tror mig ha ett ungefärligt hum om hur stor yta det handlar om.
 
Sv: "Normalpris" tapeter

200-250 kr för en "normal" tapet, alltså per rulle, skulle jag säga. Sen finns det billigare och det finns dyrare men i den prisklassen hittar man många tapeter och av god kvalitet. Som redan skrivits 53 cm bredd och om inget mönster eller extrem takhöjd så får man tapetserat 2 meter vägg på en rulle.
 
Sv: "Normalpris" tapeter

200-250 kr för en "normal" tapet, alltså per rulle, skulle jag säga. Sen finns det billigare och det finns dyrare men i den prisklassen hittar man många tapeter och av god kvalitet. Som redan skrivits 53 cm bredd och om inget mönster eller extrem takhöjd så får man tapetserat 2 meter vägg på en rulle.

Borosan är det väl inget större fel på och den kostar inte 200-250 kr/rulle väl?
 
Sv: "Normalpris" tapeter

Och vad är en billig rulle för tapet då? Jag är alltså inte ute efter billigast möjliga alternativ. Det får gärna kosta lite. Jag är bara nyfiken på vad det kostar. Jag har sett uppgifter nånstans om 400 kr per rulle. Är det att klassa som en dyr tapet? Jag vet ju inte alls hur prisläget ser ut. Tack iaf för infon. Jag har inte möjlighet att boka in en till visning bara för att räkna tapetvåder, men jag tror mig ha ett ungefärligt hum om hur stor yta det handlar om.

Borosan och Decorama som dom flesta hyresvärdarna använder sig av är billiga. Rusta har ännu billigare. Uppåt kan dom kosta hur mycket som helst beroende på vad man vill ha.
 
Sv: "Normalpris" tapeter

Jag köpte mina för 250 kr rullen på Nordsjö. De flesta bra tapeter låg i den prisklassen! Och det funkar ju när man bara skulle tapetsera en fondvägg :)
 
Sv: "Normalpris" tapeter

jag har betalat 279-399 kr per rulle för mina mönsterpassade tapeter, enfärgade har jag betalat 99-169 kr per rulle för :)
 
Sv: "Normalpris" tapeter

kl

Våra dyraste mönstertapeter till vårt nybygge kostade ca 750kr/rulle... Dyrt, men vi älskade dem och rummen var inte så stora.

//Julia
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 510
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 951
Senast: Tuvstarr
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 401
Hemmet Vi har blivit med hus. Och hela bostaden måste tapetseras om då A de har rökt inne och B vi inte riktigt har samma smak gällande...
2
Svar
22
· Visningar
2 839
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp