Norrlandsträff?

Gnist

Trådstartare
Eftersom "tripphultsmupparna" ( ;) ) inte vill ha surr om andra träffar i sin tråd, så tar vi det här i stället.

Jag kan som sagt ställa upp med ytor, ev. blodspår och markservice om någon annan håller i bitar som träning i vad än ni vill träna.

Sv: Norrlandsträff?

Tror nog jag kan lura hit prillan som hjälpreda i fråga om blodspår också :angel:

:första frågan :
var finns "svea"? :D

och andra frågan:
får en skvatt galen schäfer komma med sin nästan lika galna matte? :angel:
Vi har lite problem med att möta andra vovvar på promenaderna, men ingen av oss bråkar med andra hundar om vi väl får hälsa på dom! ;)

Jag har bil och kan ta en hund till i bagaget och kanske en i bur i baksätet och så två människor till då. :idea:
Jag finns i Boden/Luleå

Vi vill väl mest träna på att träna med störning, lydnad i första hand.
Om Hailees nerver håller sig i hyffsat skick vill vi prova på att spåra! annars söker vi gärna folk i skogen!

Senast ändrad:

Svea finns mellan Ö-vik och Sollefteå :D

Och nog tror jag alla är välkomna. Helt klart är alla det för mig i alla fall.

Skulle varit kul om man kunde ta en norrlandstripp och samtidigt komma förbi med kampgrisen :)

Men har inte planerat någon sådan tripp före jul tyvärr :(

Är ju en jäkla resa för oss på västkusten :crazy::D

Väldigt frestad...

Nån tanke om när detta skulle ske? De närmaste två månaderna har jag hundkurs och litet annat inplanerat nästan varje helg så gluggarna är få.

Skulle i så fall vara intresserad av blodspår och apportering (vilt/dummy) och hoppas att fler skulle vara det?

Jag skulle väldigt gärna komma, bara jag tar mig dit. Men det ordnar sig nog... :angel::D
Blodspår, lydnad o träffa folk o andra hundar är vad vi behöver :rofl:

Vilket härligt initiativ !!!

Beroende på när det isåfall skulle vara och hur en del saker utvecklar sig framöver så kommer gärna jag och galningarna. Den buttra provar jag gärna att spåra med, och dampjycken skulle må bra av att få träna det lilla han kan med störning. ;) :D

Hittar jag bara någon att åka med och som
är villig att ha en extra hund med i bilen så dyker jag
gärna upp.
Nellie ääääälskar spår!

Snackade lite löst med prillan och ev kan vi hålla till på Hemsön om det passar bättre??
Där finns även övernattningsmöjligheter för några.

Bäst skulle det både för mig och prillan passa under älgjaktsuppehållet som kommer nu från och med 25/9 och fram till den 11/10, av logiska orsaker och då minskar man också risken att bli störd av älghundar i skogen :)

Bäst skulle det både för mig och prillan passa under älgjaktsuppehållet som kommer nu från och med 25/9 och fram till den 11/10, av logiska orsaker och då minskar man också risken att bli störd av älghundar i skogen :)

Ah, så nära inpå har jag tyvärr ingen möjlighet att komma undan. Alla extraslantar är dessutom uppbokade till kommande vet.besök om nån vecka.
Synd. Kanske blir fler tillfällen. Jag har alltid velat åka till det stora Norrland.:)

Nog går det att ta senare också. Speciellt här hos mig i alla fall, men frågan är ju hur mycket kyla ni står ut med? :rofl:

Jag har ju inte så vansinnigt mycket sovutrymme, men kan flera dela på ett rum så kan jag nog klämma in 3-5 stycken någonstans :angel:

finns det något vandrarhem el liknande inom rimligt avstånd från där du håller till?
eller hur öde bor du? :D

Öhhh....

Vandrarhem??

Ähhum....

Vet att det brukar gå att hyra rum billigt på bygdegården och kan kolla upp det om intresse finnes? :D

ja beroende på hur många vi blir?
det börjar ju kanske bli lite kallt att tälta..:o

men jag måste tyvärr ärligt talat säja att utan medresenärer har jag inte råd med en så lång resa, dom skänker ju inte precis bort bensinen...:crazy:
Behöver ju inte vara någon från just luleå / boden, kan ju plocka upp folk längs vägen också.:idea:

Ja, att tälta är inte att rekommendera :crazy: Såvida man inte har ett militärtält och kan elda över natten vill säga ;)

Vi får väl se vad för intresse som finns helt enkelt!

Gnist
Prillan
Emmahpemma
Skogstrollet (? beroende på hur snart det blir)
Sablar22
Yeah
barajag...

Sablar kommer ju från ditt håll, så ni kan ju i så fall kanske åka tillsammans??

Bästa är väl att försöka få till samåkning tror jag, så kapar ni ju lite i kostnaderna för resan :)

Förvarnar dessutom alla ev. intresserade att jag kommer att fota en hel del och lägga ut på hemsidan, olika forum etc. :angel:

Om någon absolut inte är ok med detta så säg bara till. Ingen blir namngiven givetvis :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 221
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: Masse
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden