Nosgrimman på pullarträns...

IvoryTower

Trådstartare
Hur högt ska den egentligen sitta?

Sitter denna för högt? För lågt? Eller lagom?

23784280.jpg

23784287.jpg

Tacksam för svar! :)

Sv: Nosgrimman på pullarträns...

SNYGGT TRÄNS :love: tycker dne ser ut att sitta rätt så bra men är själv osäker ;P

Den verkar sitta snett? På den undre bilden sitter den mer lagom högt men jag hade nog försökt spänna upp den ytterligare ett hål så att spetsen på kindbenet går helt fri, det är där skavrisken är störst.

Hi hi... Jaa, de gör de men jag håller på o testar höjden o fotar för att se va som e okej. Vill inte göra nya hål i onödan.

Men på den undre e de alltså okej. Tack! :)

Kikade visst bara på den övre bilden:o... Antar att du höjt upp den lite på den undre bilden då, men jag skulle nog höja den något hål till...

HeJ!

har inga åsikter, har aldrig förståt pullargrimman..
Läste i nån gammal hästbok här hemma för flera år sen att pullargrimman ska sitta som en aachen i höjd.. Men det var väl på den tiden pullargrimman var en ny uppfinning:-)

/ Lavinia, som endast använder remont..

Liknande trådar

Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
540
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
6 458
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V