• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Venezuelas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 264
Sv: Nosludd

Jag har 3: ett schak rutigt som jag sytt själv, ett svart och ett blått. Använder aldrig det, har fått det på typ pollux och dyl.

Inte ett enda! Måste vara unik. Det ser så fruktansvärt sjabbigt ut... (dom som inte är äkta fårskinn)

Jag har en himla massa som ligger undanstoppade.
Använder ett fårskinnsnosludd som sitter på transportgrimman.

Då ska vi se... hrm...

- Ett randigt
- Ett blått
- Två lila
- Ett tigerrandigt
- Ett dalamtinsett
- Ett cremefärgat

Men jag använder inget av dem :p

Jag har ett ljusblått, ett mörkblått, ett svart, ett blå-randigt och ett tigerfärgat ;)

Jag har 4 gröna
1 blått
1 leopardfärgat
1 supertjockt blått
1 naturfärgat

Jag har ett svart, ett mörkblått och ett svart/vitt.
Sen har jag ett svart/vitt och ett mörkblått nackludd också.

Men alltså egentligen är det rätt gulligt med nosludd tycker jag :p på ett så där "småsnyggfult" sätt :D Sedan är det faktiskt inget fel med att använda nosludd om hästen får skav av grimman, en del hästar har känsligare hud än andra, så är det ju bara. Blev lite full i skratt när jag läste att någon ansåg det fel att "lösa" problemet med skav med nosludd :banana:

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 495
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka