Nu är han opererad (hunden med misstänkt testikelcancer)

Alexandra_W

Trådstartare
Lämnade hanhunden för operation 8.00 igår morse, innebar att jag fick gå upp klockan fem, för det är 1½ timme till veterinären jag använder.Skulle kunna hämta honom klockan 15.

Klockan tre när jag kom hade de precis sövt honom... De hade tydligen haft akutfall. Så jag skulle komma tillbaka 17.30..

Så, jag kom tillbaka, och han låg fortfranade sövd så kom tillbaka vid 18... Då valde jag att vänta där. De frågade om jag ville sitta hos Bork när han vaknade och det ville jag ju.

Men FY vad han skämde oss alla. När han kom in på 'uppvak' så började han låta som han skulle kvävas och fick inte luft. Förstår hur INTE bra för hundägarnerver det är när man vet att 'i det rummet är min hund, jag får strax komma in', och så börjar man höra världens liv och två en djursjukvårdare sticker ut huvudet ochs kriker 'Kan vi får hit en veternir NUUU!*...

Visade sig att han hade tungan vikt bakåt i svalget, och eftersom käkarna var låsta i kramp hade de problem att få upp munnen på honom för att peta upp tungan igen. Men tillslut lyckades de bända upp munnen iaf *phu*

Han är kastrerad och det ÄR en tumör, det kunde vet med 99.9% säkerhet säga efter att bara ha studerat 'klumpen' som ska skickas på analys. Får hoppas den är godartad bara..

Sen har de fixat hans tänder, dragit ut MASSOR med tänder och gjort rent. Han såg ju ut som fan i munnen (sviter från förre ägaren) och de hade hittat så många avslagna tänder och grejer att de slutat räkna.

De vill dra ut sex tänder till (kindtänder) men då måste de borra och hålla på, och de vågade inte ha honom sövd längre så det får jag ta sen isf.
Vi fick ett par hundra rabatt på tandfixen med, alla blev tvärkära i Bork och kunde inte låta bli att gulla med honom varenda gång de gick förbi. Och hon som fixat tänderna berättade att eg skulle det kostat 1100, men han var så gullig så hon hade ändrat det till 800 kr =)

Han mår utmärkt idag, och jag är så lättad att han överlevde sövningen. Han är ganska opåverkad för att ha 'utsatts' för det han har, borde kännas som någon gett honom ett par rejäla käftsmällar och sen ett par rejäla pungsparkar ;) Men han verkar ganska opåverkad. (Igår däremot var han rätt ynklig, mest pga munnen, väldigt ont och dreglade blodblandat slem över hela mig).

Nu är det bara vänta på analysresultatet av testikeln/tumören.

Och så har jag övergått att hålla en tumme för pappas hund som har livmoderinflammation och antagligen opereras idag..
 
Och Agria HAR betalat, antagligen för att vet redan vid OP kunde säga att det var en tumör.

Phu! Nu slipper jag låna pengar till OP!
 
Vad skönt att allt gick bra till slut, nu håler jag tummarna för att tumören är godartad :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp