Nu är dom äntligen här!

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Karamella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 095
K

Karamella

4 dagar senare än beräknat. 4 st små bäbisar var i buren. Tyvärr var en av dom döda :cry: Men dom andra 3 springer om kring och mår bra :banana: :banana: :banana:

Bilder kommer under dagen

Här kommer en bild på dom små sötnosarna :love:

busans_ungar.jpg

Åh! Vilka sötnosar! :love: Hur gamla är dom på bilden? Tycker att de ser väldigt långhåriga och stora ut.

Dom är bara några timmar på bilden :love: Dom är födda någon gång mellan 01.30 och 9.30. Dom väger 77, 73 och 67 gram så dom är inte så stora. Den som var död vägde 67 gram

Supersöta är dom :love: :love: :love:

Men de var värst vad långhåriga de var! Och öppna ögon! Jag har iofs aldrig sett nyfödda marsvinsungar. Jag hade kaninungar när jag var yngre. De var bara lite fjuniga och både öronen och ögonen var stängda i ca tre veckor vill jag minnas. Dom var hur söta som helst! :love:

Marsvin föds färdigutvecklade med päls, öppna ögon osv. tar inte många dagar innan dom börjar smaka på mammans mat.

Jaha! :idea: Det hade jag ingen aning om! När är de så pass stora att de kan tas från sin mamma då?

Man skiljer hanarna från mamman vid ca 4 veckors ålder då hanarna blir könsmogna. man säljer dom i regel vid 5 veckors ålder

Ojdå! Ja, då utvecklas de betydligt snabbare än kaniner. Då förstår jag att de är relativt färdigutvecklade när de föds.

Jag har 8 egna marsvin, varav 2 förhoppningsvis är dräktiga
3 st som bor här tillfälligt
och 3 ungar (ska dock säljas)

Har tingat 3 nya marsvin som kommer i slutet av juli när dom som bor här tillfälligt flyttar.

Så... 14 marsvin just nu :love:

okej.. har du bilder på dom... ?
tycker att marsvin ä sååå söta.. men ja kan inte ha det... :(

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
881
Senast: Guldaskig
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Bison
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små... 2
Svar
37
· Visningar
1 790
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31