Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

539 euro plus 75 för måttbeställning. har beställt från tyskland. men vanligtvis kostar dom 679 euro även där!
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Jag som skulle kolla på stövlar på Falsterbo i sommar gick i går lite spontant och beställde nya.:D Det blev ett par Cavallo Grand Prix Plus. (Har alltid ridit i Cavallo och trivs i dem) Skulle ta 2 månader att få dem, eftersom att de är måttbeställda och det är sommar nu. Ser inte fram emot att rida in dem, hoppas på att mina nuvarande håller ett par år till så att det går att varva lite. Tur att man vet vart man ska lägga sina skatteåterbärings pengar nu....:angel:
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Grand Prix Plus finns för 3100:- i en känd hästsportsaffär som finns i södra småland :angel:

Vet inte om de beställer hem fler, men de har några storlekar i butiken iaf.
Den dag när det är dags för mig att köpa stövlar, så lutar det åt den modellen!

Hoppas du hinner hitta några tills Falsterbo!
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

*kl*

Jag fick syn på ett par Königs favorit igår. En kompis som hade dom - tyckte de var riktigt snygga!! De hade kostat henne 4100kr, måttade med extra högutsida och dragkedja. Men då var det frakt på det oxå, så de borde ju funka med din budget? Dom var inte lika hårda som många andra stövlar och hon sa att de hade gått att rida i direkt utan skavsår!

Kan verkligen rekommendera dom, ska själv beställa ett par i sommar! Hade Königs Sir innan, men dom är alldeles för hårda tycker jag - ibland behöver man ju inverka på hästen och det är svårt i ett par stoprännor:p
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Va kul att höra sånt positivt om Königs Favorit! (Håller med om att de är snygga). Särskilt som dagens körrunda till Mar*et*rp slutade med en beställning på ett par Königs Favorit med dragkedja fram :o. Hon beräknade till att mina skulle kosta ca 4'100kr, men det var inte med extra hög utsida (hade gärna velat ha, men budget och tid är prio ett :angel: ), så då fick din kompis lite mer för pengarna. Vad som var positivt här var att hon troligen kunde fixa så de prioriterade mina stövlar och förhoppningsvis kan få dom inom 2 veckor! :bump: Lyckligtvis har jag normalmått (dock ca en cm kortare på höjden än normalmåttet, men då blir det många veckors längre vänta, så jag sätter i extra kil i hälen istället :p), så hoppas på att de har några sådana stövlar på lager! Jag vet mer imorgon när de hunnit kolla av nere i Tyskland.
Håll tummarna!
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Åh, vad roligt!! Håller tummarna för att det kommer bli prima! Längtar tills jag oxå kan beställa, ska försöka jobba ihop lite pengar i sommar - jag är ju som du student... suck!

Hur som så hade jag aldrig trott att de stövlarna min vän hade var ett par som var bland de billigare! Hon hade ju haft sina stövlar ett litet tag och allt har ju stigit i pris så det är säkert därför era slutade på samma summa!

Hur var det med den där sömmen i fram? Jag såg ingen söm på hennes?
Väntar med spänning på bilder sen då;)
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Sömmen framtill får man om man inte har dragkedja där fram ;). Därför valde jag att betala lite extra för en dragkedja, då de är så snygga med kedjan, men inte alls lika snygga med sömmen. Fick reaktionen när jag berättade för en vän att jag ändå kan komma få ganska mkt stövel för pengarna, framförallt rätt bra pris för att vara med dragkedja fram :bump:. Vi får se o hålla tummarna!
Kom sen på att jag glömde kolla om det blev en Favorit eller Favorit Dressyr :angel:. Hoppas det blev Favorit Dressyr(tror det utifrån priset när jag jämfört på andra ställen)! Vet säkert imorgon när de hör av sig :p
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Jag är övertygad om att du gjort ett bra val. Har Grandgester som i princip ser likadana ut som Favorit men är i lite finare läder och därför mkt dyrare. Ångrar faktiskt att jag inte tog den Favorit eftersom de ser likadana ut. Vet flera som har den modellen som är nöjda. Kan ju tillägga att det tog mig en vecka bara att rida in stövlarna, så har du tut och får hem em snabbt så hinner du nog till Falsterbo!!
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Fick idag veta att stövlar kommer att vara klara och levererade inom 2 veckor! :banana: Weei!!!
Var Favorit och inte Dressyr-varianten det blev (enda skillnaden var att Dressyren har riktigt hård utsida, den vanliga är lika fast runt om. D. kosta även 800kr mer). Fick veta att den vanliga var den populäraste också av de två, så det känns riktigt bra :bump:. Och att höra er andras positiva erfarenheter gör att det känns ännu bättre :D.
Längtar!
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

du vet att vi kräver bilder när dom kommer eller hur? ;)
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Haha, jag lovar att fota när de kommer! :D :banana:
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Har oxså beställt stövlar nu:banana: Blev så inspirerad av tråden:D. Resultat=ett par Cavallo Grand Prix, alltså den utan dragkedja fram. Tror inte jag behöver dragkedja då jag har så liten o smal fot. Om jag ångrar mig ang dragkedja sätter dom på sadelmakeriet dit det för ca 500kr . Måttbeställda om det gick att få dom måttade annars får det bli Grand prix plus, får reda på det på måndag.Priset måttade 3060kr med rabatten. yeah... Får nu vänta 8veckor:(
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

på alla sidor jag sett så står det att den vanliga ej går att få måttad. så du får nog plus. men är superskönt med dragkedja, särskilt när man är trött och svettig och ska försöka få av stövlarna. :p
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Har funderat på det i kväll o ångrar mig lite att jag inte tog med dragkedja. Hon i affären trodde nog att det var så att det bara var plus som gick att måtta men skulle kolla det på måndag. Ska nog ringa på måndag o ta ett par plus iaf:d Har aldrig haft problem att få på eller av stövlarna därför beställdes ett par utan dragkedja...
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Jag har hittat ett par EXTREMT snygga ridstövlar på Hööks i sundsvall :love: Kommer dock inte ihåg vad dom heter men ska genast kolla upp det :o I be right back :D Kom ihåg; Dom är skitsnygga :banana:
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Jag har ett par från Börjes vilka är skitbra:)
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Problemet är bara att alla Hööks stövlar som är av dressyrmodell har dragkedja bak vilket jag inte ville ha... Samt att jag redan har beställt ett par ridstövlar ;). Tack ändå för tipset
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

Du får vara snäll o precisera mer om du vill tipsa om några stövlar! :p Börjes har rätt många stövlar som jag aldrig kommer få se i deras katalog :angel:....
O ch som jag skrivit tidigare i tråden så har jag redan beställt ett par nya, men tack ändå =)
 
Sv: Nu e det dags att hitta riktiga dressyrridstövlar... Behöver tips!

I torsdags hade det gått 2 veckor sedan jag beställde stövlarna, så ringde i fredags för att checka hur det gått med stövlarna:bump:. Fick då veta att de inte kommer förrens i början av Juli...
Så att hinna rida in dom till Falsterbo den 15 känns inte så realistiskt längre... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp