Nu e jag här igen...

B

**BORTTAGEN**

Med samma funderingar om huruvida det är lönt att ens tänka på en hästverksamhet? Har kollat runt på gamla inlägg angående hästföretagande, men alla som undrar tycks inte få nå´t svar...

Vet att jag vill göra nå´t vettigt med mitt liv, inte slösa bort det på nå´t jag egentligen inte vill göra bara för att hästar är så fruktansvärt olönsamt. Man lever ju bara en gång, och varför inte göra det man brinner för.

Är det verkligen inte någon här som har försökt? Har ni lyckats eller misslyckats? Någon???
 
Jag vet inget om hästverksamhet och kan väl inte ge dig några direkta svar, men jag vill ändå uppmana dig att tänka igenom följande:

Vilken typ av hästverksamhet skulle du vilja starta? Vart i landet, kan du tänka dig att bo där det är billigare att ha hästar? Är du villig att prioritera bort mycket annat, som resor, bil, nöjen etc? Hur mycket kan du, har du kunskaper att stara hästverksamhet eller skulle du behöva gå nån utbildning? Har du isf kollat upp vilja utbildningar som finns?

Har du ekonomiska kunskaper att driva ett eget företag? Har du grundkapital att satsa och har du råd att ta hjälp av någon ekonomiskt och/eller juridiskt kunnig?

Hoppas att dessa frågor gav dig en liten knuff i rumpan att börja fundera, du har så rätt i att man inte skall slösa bort sitt liv med nåt man inte vill!!

Ge inte upp!! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 478
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 383
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp