Nu får getterna vara lösa!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Det har i två års tid fungerat galant med elfårstängsel tills igår. Var i stallet och ryktade min Flinga då jag hör den yngsta geten bäa konstigt.

Skulle precis gå ut på promenad med pållen så vi gick åt det hållet det lät mysko. Jodå mitt i potatislandet ligger Wilma och ser mer död än levande ut. Har en snäll pålle så jag släpper henne och betar lugnt på sin plats springer över potatislandet. Min Wilma hade fastnat med hals,huvud,mun,horn i elfårstängslet. Så nu åker det stängslet åt helvete!

Hon mår i alla fall bra och hade förnuft till att ligga still medan jag trasslade ut henne men matte har varit orolig hela natten och kikat till henne.

Så nu får de gå lösa jämt. Skiter i svärmors blommor och buskar.
 
Tur att det gick bra! Getterna är säkert nöjda med att få gå lösa ;)
 
Mmm otäckt var det i alla fall. Tyvärr är mina getter så sällskapssjuka så de vill ju helst sitta i knäet på en. Blir tokig kan inte visa mig ute...
 
Det blir inga vidare bär på dom ändå. De är gamla och har nästan vissnat innan mina getter attackerade!
 
Då är det bra att getterna tuggar lite på dom ;)
Har för mig att dom skall klippas ner med jämna mellanrum för att ge så bra skörd som möjligt och getter klipper bra :angel:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Nu är jag igång igen med att utöka djurfarmsbeståndet ;) Jag har tänkt införskaffa ett par - tre frå alternativt getter för att...
Svar
19
· Visningar
7 356
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp