Nu förbereds det!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare LLLT
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 829
L

LLLT

Hej alla goa medlemmar :)

Nu är det endast två veckor kvar till jag får hem min lilla Collie hane :love: , just nu så behöver jag all hjälp som jag kan få - allt som får det att bli så bra som möjligt.

Hur brukar ni göra för att förbereda hundens ankomst? Vi har redan en liten hane på två och ett halvt år, men när vi skaffade honom var vi minst sagt okunniga.

När brukar ni börja hålla på alla regler för valpen?

Hur gjorde ni för att på smidigast sett få hunden att säga till när den behöver gå ut?

Behöver också namnförslag och andra tips till den lille.
Är det något speciellt som jag behöver veta? Något extra bra tips för vad som helst?

Målet är att vi ska vara i stallet tillsammans, tävla lydnad, agillity samt ställa ut honom. :)

Ja, det finns liknande trådar, men ingen som jag känner att jag får svar på mina frågor! Där av skapade jag en ny.

Sv: Nu förbereds det!

Riktigt bra sidor! I kväll ska jag ta och läsa igenom dem ordentligt :)
Tack!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 767
Senast: Nota
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V