Nu haglar det hästar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Nebraska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 141
  • Visningar Visningar 8 693
Sv: Nu haglar det hästar

romancia skrev:
Okej, har nämligen en häst i stallet som är efter honom, och den kostade 250 000 kr som 1,5 åring, tyckte de lät lite dyrt... mamman var ju inge bra och det är 15% inavel i den

Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:

Sv: Nu haglar det hästar

indyhope skrev:
Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:

Vågar inte räkna på vad våra har kostat. Vi satsade våra slantar när Starchip kom hit till Sverige. Trodde stenhårt på honom och betäckte dyrt 3 år i rad :eek:
Snälla, lätthanterliga hästar fick vi (många andra har tydligen fått idioter ;) ) En liten och lätt, en medel och en stor och något klumpig.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 343
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
4 005
Senast: 13579vas
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 571
Senast: Ramona
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka