Nu har HGtränset kommit!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 599
P

popeye

Kommer ni ihåg att jag bad er om smakråd när jag skulle köpa ett nytt finträns?
Jag fastnade hur som helst för HG's californienträns, och efter säkert 4 veckors väntan så har det kommit! Det sys tydligen upp på beställning, där av väntetiden... :smirk:
Men detaljarbetet och kvalitén är helt otrolig! T.o.m de små söljorna runt remmarna är sydda med minimala sömmar och spännena blänker som guld :love:
Nu står det dock i beskrivningen på Equinets hemsida att dekorsydda tyglar skulle medfölja, vilket det inte gjorde. Så jag får väl ringa om påminna dem.
Nu ska vi bara se hur det passar på hästen då, förmodligen får jag förminska nosgrimman eftersom Poppen har så smal näsa. :p
Är så nöjd, det kommer bli skitsnyggt till nya sadeln!
hg2.jpg

hg1.jpg

Ville bara dela med mig av min glädje!
Visa upp era favvoprylar som ni inte skulle byta bort! Är ni nöjda med nått lika mycket som jag är nöjd med mitt?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu har HGtränset kommit!

Oj, vilka fantastiska detaljer! Det där ser ju ut som ett riktigt hantverk!

Vad kostade underverket?

Jag förstår dig absolut! Med min nya häst köpte jag ett HG pullarträns med dekorsydda tyglar, HG:s kombinerade martingal och förbygel, en av HG:s magplattor.. Visserligen var grejerna lite gamla, men jag putsade dom och åh vad dom är fina :love: :love: :love:
Funderar på att köpa ett "vanligt" träns, alltså med aachen, från HG också! Ska bara spara lite ;) :p

jättefint :love:!
jag ska spara ihop (jobbar extra nu på lovet så kommer få ihop till det) till ett M&N pullarträns jag tycker de är riktigt fina!

Snyggt, själv ska jag köpa nytt träns och en golden stripes filt & nya jordpush (stavas?)

yepp! det ska jag göra! Hade inte kameran med mig idag, men imorrn så! :banana:

Jättesnyggt!! :) Har ett HG träns jag också, men det är vanligt, och inte nytt, men hantverket är supert!
Jag har ett pullarträns från Pessoa (som jag använt två ggr...), mörkbrunt med vita sömmar och upphöjt nosgrimma, det tycker jag är väldigt snyggt. Men nu för tiden är jag och pållen mest inne på dressyr, så vill ha ett exklusivt dressyrträns istället nu! :p
Här är Pessoa-tränset:

4281.jpg

Sen gillar jag min supermjuka rödbruna Amerigo-gjord, mitt Burberry-rutiga Hansbo-täcke, mina Prestige-sadlar++
Ett OS träns skulle inte sitta fel, med breeed nosgrimma.... :d

åh...vad fint!! :love: ett sånt skulle min ponny passa i oxå ;)
Du har en butet sadel väl?

jepp, och sadeln är också tvåfärgat så det blir ruskigt matchat ;)
HG förbygeln är lite mörkare brun, men det får jag stå ut med ett tag.

Så nu får hästkraken gå riktigt bra på hoppträningen imorrn! :D

Vad roligt för dig! Verkligen fint träns. :)
Eq har ändrat sina priser så numer kostar tränsen lika som förr men exkl. tyglar.
Kan bero på det eftersom du inte fått några tyglar men eftersom Equinet skrivit inkl tyglar så ska du ha dem. Punkt slut!

Med lite smörjning kommer tränset att bli som förbygeln.
Ni blir ju ett kalasekipage!
Sätt ut bild!!! :bump:

popeye skrev:
jepp, och sadeln är också tvåfärgat så det blir ruskigt matchat ;)
HG förbygeln är lite mörkare brun, men det får jag stå ut med ett tag.

Så nu får hästkraken gå riktigt bra på hoppträningen imorrn! :D
Men det är klart han kommer att gå super på hoppträningen! ;) Det hänger ju på utrustningen, det vet vi ju alla... :angel: Han kommer gå ännu bättre när förbygeln matchar tränset! :rofl:

Det var ett supertjusigt träns *sotis*! Önskar jag också hade pengar till en sånt träns. :(

//Alice

haha, ja ellerhur! Typiskt att just jag skulle köpa en sån märkesbög till häst! De borde ha skrivit det i annonsen på honom :angel:

Jag mailade equinet och de bad så mycket om ursäkt och skulle skicka tyglarna på en gång, mycket trevlig support! :bow:
Ikväll ska jag försöka ta några bilder på det snygga ekipaget :)

Men gud vad fint! :love:

Är du snäll och talar om var du beställde det ifrån och vad det kostade? ;) Jag äger också en märkesbög, och är en själv (eller liknande) så tja... :D

Ja visst är det tjusigt! :D
Kalaset gick på 3170 inkl frakt
Här kommer lite bilder från dagens provning. Tyvärr var linsen på kameran jättesmutsig och det upptäckte jag inte förens nu...
shit happens! :smirk:
poppesnutt3.jpg

poppesnutt.jpg

Hör väl inte hit, men hur rengör man ett träns med vita sömmar ? Blir inte sömmarna lätt missfärgade ?

dethär tränset smörjer jag (eller snarare tänker jag smörja) som vanligt, varje dag med sadeltvål och nån gång i månaden med effax. Det färgade inte ens av sig på nya svampen när jag smorde det första gången!
Däremot har jag tidigare haft jag ett billigare svart träns med vit dekorsöm, och där vart sömmen grå redan efter första smörjningen. Men det var ju ett skitträns också...
Fick lära mig att helst ska de dekorsömmen vara extra vaxad så den inte suger åt sig av smuts och överskottsfärg, men det slarvas tydligen med det på de billigare tränsen...

Vala - Tack! Det är ännu finare igentligen, hästen ser gråare ut i färgen än vad han är igentligen.Får ta bättre bilder snart, ute i dagsljus

Okej, om man bara smörjer det ibland, är det då de färgar av sig på dekorsömmen?

Din pålle är jättesöt btw.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka