Nu har HGtränset kommit!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 598
Sv: Nu har HGtränset kommit!

jag vet inte om det har o göra med hur mycket man smörjer det.
Men på det svarta tränset vart sömmarna gråa bara jag la en blöt svamp på det. Sen kunde jag krama ut svart färg ur svampen, så det var väl den överskottsfärgen som färgade de vita trådarna också...
Det gick inte bort sen, hur mycket jag än tvättade med tvål och vatten, utan jag slängde ner det i en ikeapasse och la det bland resten av avskrapet på höloftet :angel:

Jag får återkomma hur bra sömmarna håller sig vita på dethär tränset om ett år eller två :D Jag ska inte göra om samma tavla som jag har gjort med mitt svatra HGträns som jag har till dressyren, det dränkte jag med oljebad och det fick aldrig samma lyster igen efter det :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Det här med träns som fäller färg är inte bara dom billigare...
Köpte ett super fint dyon träns i brunt samtidigt som jag köpte min sadel till pållan.
Vad hände???
Jo färgen satt så dåligt att tränset blev ROSA i lädret efter 1 månad.
Då smorde jag med glycerintvål och nån enstaka gång med effax.
Så jag fick ett nytt...och vad hände med det tror ni???

Jo samma sak.

Så jag lämnade tebax det och köpte ett Stûbben träns istället.

hm! Fan va sur man blir då!
Jag hade ett par tyglar från dyon som såg jättefina ut i butiken, men efter första gången jag använde dem och smorde av dem med glycerintvål så lossnar översta lagret med färg och under så ser man flera sprickor i lädret. Inga små halvosynliga sprickor utan riktiga glipor, kanske 2 mm djupa. Gick och klagade i affären men fick inget gehör, de hävdade att sprickorna inte påverkade tyglarnas funktion (!) :mad:

Men jag vågade inte rida med ett par smala spruckna lädertyglar utan slängde dem.. fasigen.. man kanske borde ta upp Dyons kvalité med Sverkes o hans soptunna på svt! :cool:

popeye skrev:
hm! Fan va sur man blir då!
Jag hade ett par tyglar från dyon som såg jättefina ut i butiken, men efter första gången jag använde dem och smorde av dem med glycerintvål så lossnar översta lagret med färg och under så ser man flera sprickor i lädret. Inga små halvosynliga sprickor utan riktiga glipor, kanske 2 mm djupa. Gick och klagade i affären men fick inget gehör, de hävdade att sprickorna inte påverkade tyglarnas funktion (!) :mad:

Men jag vågade inte rida med ett par smala spruckna lädertyglar utan slängde dem.. fasigen.. man kanske borde ta upp Dyons kvalité med Sverkes o hans soptunna på svt! :cool:

Låter som en affär med mycket dålig service.
Dom jag köpte mitt av var väldigt trevliga. :)
Tyglarna jag köpte samtidigt är däremot toppen.
Köpte ett par släta läder med gummi på insidan, super härliga att rida med.

Sverker hade nog kunnat ha ett och annat att säga.
Jag menar det är inte något skräp märke om man säger så.
Man förväntar sig att få kvalité när man köper ett träns för 2000:-
Eller jag förväntar mig i alla fall det.
Skulle kanske köpt ett HG träns istället. :love:

Bara en enkel fråga:

Tror ni att det tränset (popeyes) skulle passa på den här hästen:

owsor.jpg
[/IMG]

Är inte säker på om färgerna skär sig. :D

Det kommer nog att passa mkt bra.
Brunt är ett måste på din häst.
Blir mkt färgklickar om du skulle ha svart eller tabacco/new market :smirk:

Jag har funderat på att köpa en dressyrsadel i den här färgen:
as35s.jpg

Och sedan ett sådant där träns som popeye visade, eventuellt om jag inte hittar något finare. ;)

Fast jag vet inte..brunt blir bäst på honom men jag tror att brunt åt tobacco hållet också kunde funka. Den här färgen har han på sommaren:

dgrsg.jpg

Det skulle nog bli bra.
Dock tycker jag inte man ska ha pullarträns i dressyren( vet inte ens om man får det)
Men du kan ju alltid köpa en lös achennosgrimma till från HG och variera ;)

Popeye: Satt HG loggan på pannbandet eller på nackstycket?
De har tydligen ändrat till nackstycket för att folk köper så mkt lösa pannband och sätter på andra träns i stället.

Jag tävlar inte, jag tränar för tävling men jag tävlar aldrig. :p Alla jag känner tycker jag är jättemysko som lägger ut en massa pengar på tränare och sånt, och utbildar vidare min häst utan att tävla. Men jag har ingen lust, är ju mkt roligare att rida hemma och känna att man är lika bra som de som tävlar med framgång. Tävlingen är ju trots allt bara ett sätt att visa upp vad man lärt sig på hemmaplan. :crazy:

Fast, jag rider knappt ens med nosgrimma ibland. Det beror på vad jag orkar sätta på pållen.

Hm, fast jag undrar, det såg ut som om fodringen på popeyes träns var åt det orangea hållet?

(HG loggan är ju på pannbandet, om du tittar på första bilderna?)

Loggan sitter på pannbandet, men både nackstycket och sidostyckena är stämplade med deras logo också. På insidan av sidostyckena står serie- och modellnummer inbränt.
Jo, vill ma köra på "ekonomivarianten" och bara ha pannband så visst, fast det är himla kul att ha ett helt matchande träns i den kvalitén! Tycker dethär är mycket mer välsytt än migg gamla hgträns, där inte söljor och dyl är sydda.

Lord Owen, ha det blir nog snyggt! passar säkert på de flesta hästar!

åh!! :love: tränset va skit fint ju =)

själv e jag jättenöjd med mitt "nya" john whitaker sammets täcke. jättefint å så satt de super oxå=) han blev jättefin i de iaf :D

:love: :love: :love: Butet sadlarna!
Din häst ser fin ut. Har aldrig riktigt fått förklatat för mej vad det är för ngn.. :)

Hästen menar du?
d e ett vanligt halvblod, men extra mycket sprutt i :D

Gu vilken snyggt träns :love: och Popeye är så fin också!
Jag älskar ditt "Burberry"täcke som du har också!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka