Nu har jag bestämmt mej för en ridstil

sanio

Trådstartare
Jag har provat cr, dressyr för c-tränare, dressyr mot AR, Intregrerad Ridkunskap, rakrikting och Centrerad ridning... Gått hästinjen

På hästlinjen lärde jag mej bla att de ska samlas upp för att de lägger mer vikt fram än bak som en gung bräda. Tänka ner framåt och sne samlas upp när de blivit starkare men att man ska börja sin ridning i lägre form och sen i högre och avsluta i lägre form igen..

Träffade ridlärare som tryckte ihop mm efter hästlinjen och såg inget av detta och började söka mej mot annat och kände mej förstod med en gång..

Provade olika och tolkade att målet är nästan samma bara att alla är lite olika pedagoskia att få fram hur de menar. I dresssyren tror jag att man missar att vara pedagogisk och få fram vad man menar. Folk misssförstår och söker sej till annat.


Alla har gett mej otroligt mycket.. Massa kunskap och alla tycker jag har varit lika bra. Alla är samma mål, men lite olika vägar att nå dit..
KAn bli lite för komplicerat i stället på något vis..

Mycket disskutioner om dit eller datt och att den ena är bättre än den andra osv..

Men i slutändan kommer jag rida cetrerad ridning och mot Kyras dressyr... Allt ska funka med sätet och en utbildad cr lärare är bäst att se detta.

Kommer börja nästa oktober med mitt fjordsto och köra på.. Ska börja tävla så fort vi har fått upp lite kondition. Hon är dräktig nu..
 
Sv: Nu har jag bestämmt mej för en ridstil

Jaha, så roligt att du hittat en inriktning du trivs med. Hoppas det går bra med fölning och kommande ridträning. :)
 
Sv: Nu har jag bestämmt mej för en ridstil

säger samma som Lager. Men undrar samtidigt vad du vill ha för respons med denna tråd? Alla får ju välja sin gren/grenar. Det kommer alltid finnas de som tkr man gör fel och de som tkr att man gör absolut det rätta. Det viktiga är att man har sitt sunda förnuft och gör nått vettigt. Sen utan att få prestationsångest, man får inte glömma att det ska va roligt oxå ;), det var ju därför man börja en gång i tiden... Så skönt att vi alla har valmöjligheter här i livet!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 799
Senast: Habina
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 050
Senast: Jeps
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 568
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 556
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp