Nu har jag försäkrat min polle

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Buckingham
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 907
B

Buckingham

Ligger denna fel så är det bara att flytta på den iaf.

Jag har försäkrat min polle nu, har inte haft honom försäkrad på ett år:eek: men i måndas så busade han och en annan häst och den har nu box vila :crazy: en ganska lång tid.... :o
till saken nu jag vet inte om jag har gjort rätt det skulle gå på 208 kr i månaden eller är det en normal summa??? han är försäkrad i Folksam och har liv försäkring på 5000kr och vet vård för 50.000kr och även en ny grej dom börjat me men kommer inte ihåg vad det hette nu?? Nu kan han få göra illa sig hur mycket han vill*hihi* nä men hälst inte vill ha en frisk polle..:p

Sv: Nu har jag försäkrat min polle

tycker de åter dyrt=/

Tror madde betalade straxt över en hundring i månaden för piggelina. och då hade hon 10 000 liv har jag för mig. Men både hon och jag hade/har sveland.

beror på vad man har för ras, självrisk, ersättningsnivå osv.

ts, tycker det låter som en bra försäkring!

jo de vet jag. buckingham har ett varmblod precis som madde jag skrev om. madde hade hög ersättningsnivå och ganska låg självrisk.

fick du försäkra alla fyra benen med?

Mitt fbl var försäkrat i Agria maximal (45.000 i liv och 120.000 i vet.vård). Tror vi betalade lite drygt 10.000/år, är inte säker för pappa betalar :o

Jag har folksam till min nuvarande häst och hade även till min förra.
Min förra häst var en varmblodig travare som var försäkrad som ridhäst för 15.000 och 50' vet vård betalade 300kr/månad.

Min nuvarande är ett halvblod (f. 02) försäkrad för 40' , 50' vetvård och har även den nya tilläggsförsäkringen rehab extra. Betalar 500kr/månad.

Så din summa låter "normal" tycker jag!

Min häst kostar ca 250kr/månaden, jag håller han försäkrad i :love: if :love:

Livförsäkrad 10 000kr
Vet vård 100 000kr (50 000kr på bakbenen eftersom han fick benfraktur förra året på dom)

Då har jag försäkrat honom rätt med andra ord.. Pusst trode det var något fel eftersom det lät dyrt jämfört med andra jag känner..:smirk:

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 138
Senast: Lisa_S
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 431
Senast: Sockertoppen
·
S
Hästmänniskan Har pratat med lite olika försäkringsbolag och kom fram till att det är svindyrt att ha hästen helförsäkrad. Det handlar om ett 13 årigt...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Summerwind
·
I
Hästmänniskan Jag har min häst försäkrad i Folksam, både liv och vet.vård. Men jag undrar vad jag egentligen betalar för. Är det bara...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Idka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka