Nu har magen börjat bråka igen

Känns som en repris från 2010 :cry:
Då for jag in och ut på olika undersökningar. Det var koloskopier, gastroskopi, tarmröntgen, kontraströntgen på njurar, och ultraljud på gallan. Flera gånger. Inget hittades. Var inne på akuten ett par gånger, inget hittades där heller, inte ens ett avvikande blodprov.

Jag hade så ont i perioder att jag i princip låg och skrek på golvet och trodde jag skulle dö. En brinnande smärta i mellangärdet som kom och gick under flera år, flera gånger om året. Det blev så jävligt att jag till och med fick omplacera min hund hos en vän för jag kunde inte ta hand om henne.

Nu verkar skiten vara tillbaka, dock inte lika intensivt. Tack och lov. Men nog så jobbigt. Jag som har jätte svårt för sjukhus drar mig långt för att åka in men tänker kontakta vc i morgon.

Kan tänka mig att det är gallan som spökar igen. Riktigt lägligt med tanke på att jag nyss börjat arbetsträna igen :(
 

Känns som en repris från 2010 :cry:
Då for jag in och ut på olika undersökningar. Det var koloskopier, gastroskopi, tarmröntgen, kontraströntgen på njurar, och ultraljud på gallan. Flera gånger. Inget hittades. Var inne på akuten ett par gånger, inget hittades där heller, inte ens ett avvikande blodprov.

Jag hade så ont i perioder att jag i princip låg och skrek på golvet och trodde jag skulle dö. En brinnande smärta i mellangärdet som kom och gick under flera år, flera gånger om året. Det blev så jävligt att jag till och med fick omplacera min hund hos en vän för jag kunde inte ta hand om henne.

Nu verkar skiten vara tillbaka, dock inte lika intensivt. Tack och lov. Men nog så jobbigt. Jag som har jätte svårt för sjukhus drar mig långt för att åka in men tänker kontakta vc i morgon.

Kan tänka mig att det är gallan som spökar igen. Riktigt lägligt med tanke på att jag nyss börjat arbetsträna igen :(
Viktigt att du kollar upp det. Dags för nya undersökningar. Kanske kan de se något denna gång? Börja med palpering, ultraljud, bakterieprov och sen eventuellt gastroskopi, eller vad de nu bedömmer behövs. Och kanske en period med esomeprazol?
 
Viktigt att du kollar upp det. Dags för nya undersökningar. Kanske kan de se något denna gång? Börja med palpering, ultraljud, bakterieprov och sen eventuellt gastroskopi, eller vad de nu bedömmer behövs. Och kanske en period med esomeprazol?

Ja det här ska kollas upp. Mår riktigt dåligt. Haft låg feber som kommit och gått hela dagen. Fruktansvärd huvudvärk som jag alltid har vid såna här anfall och så den där brännande smärtan i magen.

Har knappt kunnat äta nåt heller. Vilket gör att jag mår sjukt illa. Maken kom hem med blåbärssoppa så druckit några glas av det. Stoppat i mig några alvedon och en omeprazol nu och hoppas på att få sova lite i natt. Är så troligt trött.

Funderar också på att byta sjukhus denna gång ifall jag behöver in akut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 231
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp