Nu kommer killarna

(VLT)
Dagen efter att Rolf Göran Bengtsson tagit OS-silver i hästhoppning besöker vi ridsportgymnasiet i Strömsholm. Skolan präglas fortfarande av den glada nyheten.
- Det blev ett jättevrål här. Det betyder så oerhört mycket för ridsporten att Bengtsson tog en OS-medalj. Också för unga killar som behöver manliga förebilder, säger Gabriella Thorell, ansvarig för ridsportgymnasiet i Strömsholm.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=801948
 
Sv: Nu kommer killarna

Sökte dit och kom in, men kunde inte börja pga. för dåligt stöd hemifrån med ointresserade föräldrar... ngt jag fortfarande grämer mig över... :(
 
Sv: Nu kommer killarna

Vad trist :( Tyvärr känner jag igen det där med föräldrars bristande intresse :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Newsdesk) Sent på torsdagskvällen fick Sverige och svensk ridsport sin efterlängtade individuella OS-medalj. Rolf-Göran Bengtsson och...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Rolf-Göran Bengtsson och hästen Ninja la Silla rev sista hindret i omhoppningen. Det innebar att Sverige tog silver. Den första...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Jag var på Skånes Idrottsgala i onsdags på Slagthuset i Malmö och blev oerhört irriterad och frustrerad över...
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: felicia67
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp