Nu kommer ni att dö!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bubben91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 456
B

Bubben91

Kan ni gissa vad jag har gjort??

Jag utav alla, ska prova en bomlös!!:eek:
haha, jag är ju inte riktigt positiv mot sådana efter som jag inte riktigt tror på att dom lyfter upp tillräckligt men det ska vi inte prata om nu ;)
Jag ska i alla fall få prova en Torison Light på onsdag och det är upp till bevis. Blir jag över bevisad eller inte?
Hittils så har det inte varit många sadlar som passat honom så vi griper änna efter halmstrån just nu.

Men men, UPP TILL BEVIS!

Sv: Nu kommer ni att dö!

Tänk på att alla bomlösa inte är lika byggda. Om du nu skulle rata Torsion för hur den ligger så fördöm inte alla bomlösa pga det.
// Linda

Tusen tack...

Men dom kostar > dubbelt så mycket som jag har att röra mej med....

Fast Kari sadlarna kanske är ett bättre alternativ än Knights/Randol...

Någon som testat dom?

Jag ska ju som sagt testa en Torison light eller/och en Trekking. Star trekk är liite på tok för dyrt för mej. Ska faktiskt bli väldigt spännande.

Skoj att du ska testa trots att du inte känner dig övertygad! Det är det inte alla som gör! :bow:

Jag undrar bara, du skriver att ST är för dyrt? :confused:
Men en Trekking kostar ju ungefär lika mycket, eftersom du ju måste ha en pad till. (De ST jag tänker på är ex Espaniola och Dressage Close Contact.)

Jag har inte kollat alla priser :eek:
Men jag är å andra sidan inte så intresserad av ST för att jag tycker att dom e fula :devil: hehe, sorry

ST Dressagen ser ju likadan ut som en "vanlig" engelsk sadel, tycker du de är fula oxå? (Blir ju nyfiken när du skriver så...:crazy: )

Lycka till!

(Och jag håller med tidigare skribent, väntar på utvärdering! :) )

Hur gick det med provandet?

Jag är fortfarande nyfiken! :)

palle skrev:
Tusen tack...

Men dom kostar > dubbelt så mycket som jag har att röra mej med....

Fast Kari sadlarna kanske är ett bättre alternativ än Knights/Randol...

Någon som testat dom?

Kari är jättebra tycker jag, Pad kan vara lite lång för vissa ryggar, men den är lite hårdare stoppad. Flex är lite smidigare och kortare, den sitter man lite smalare i också. Bra kvalitet till bra pris!

Nu så!
Sadeln har tyvärr :eek: åkt (Kan ni tänka er att jag faktiskt sa så )
Ärligt talat så tycker jag faktiskt att den va jätte skön!
Jag har inte ridit i en riktigt sadel på över 1 år så det var ju liite ovant ;) haha, men den låg faktiskt bra! Det var en Torsion Trekking jag provade.

Minus: Pållen fick lite "krull" på pälsen precis vid manke, men sista dan vi provade den så tog jag en pall och kollade om den låg på ryggraden och där var inget heller, samma dag så var det inga "fnuttror" på pälsen så jag vet itne vad det kan ha varit...
Sen var baksidan på sadelgjords-stropparna av plast som hade blivit använda såpass mycket att dom var alldeles skickiga, hästen tyckte inte om dom, dom kliade. Men det är nog något som man kanske kan rätta till, jag vet inte..

Plus- Den var faktiskt väldigt stadig för att inte ha någon bom, hästen verkade gilla den utöver att stropparna kliade, och dessutom verkade den inte för liten!!

Det är inte alla säkert att vi köper en sådan men nu har man testat och har en bättre bild av det hela ;)

Till Borkan: Jag tycker inte att engelska sadlar är så himla snygga, fast vissa kan vara det men inte den ;) Ta inte illa upp bara, jag e liiite konstig :D haha

Ååååhhh, vad jag blir avundsjuk!!! Jag har en Freeform hemma på prov, fick den i torsdags och har inte hunnit rida i den än...! :cry: För det första hade jag ingen egen dressyrgjord, och det stod ju på hemsidan att det skulle följa med.. Igår kväll lyckades jag äntligen låna en av en kompis och såg fram emot en provtur idag. Och vad händer..? Ingela går och får influensan och orkade knappt masa sig ner till stallet över huvud taget, än mindre rida... :devil: Hoppas jag blir frisk snart för sadeln ska tillbaka på måndag! (Fick ha den lite längre pga sadelgjordsproblemet.) Är sååå nyfiken!!

Tar inte illa upp! Alla har rätt o tycka vad de vill o tur är väl det. :smirk:
Själv är jag ju väldigt kär i ST Espaniolan :love: Önskar bara jag hade råd NU o köpa en....:cry:

Skoj att sadeln levde upp till bevis nu då! :)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 496
Senast: Sasse
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 066
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
2 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka