Nu måste ni titta på hur min ST dressyr ligger på min häst

Sv: Nu måste ni titta på hur min ST dressyr ligger på min häst

Jag tycker det ser ok ut. Fast jag hade nog lagt sadeln längre bak, men det är ju problemet med magen :angel: :o

Han ser inte särskilt tjock ut så bantning är kanske uteslutet. Dock brukar jag jobba bort stora magar med galopparbete! :idea:

Vad gäller panelerna är det viktigt att du får dem att ligga helt rakt för belastningens skull.

Såna där atomiska sadelgjordar går säkert att använda men då belastningen av sadeln också annorlunda.

Sv: Nu måste ni titta på hur min ST dressyr ligger på min häst

Jag har också problemet med en bukig häst, vad är det för gjordar? Har faktiskt aldrig hört talas om dem men det verkar ju helt klart intressant.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 188
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka