Nu måste vi prata om köpebröd.

Nej, för om du inte kan se det själv så är det inte värt mer av min energi. Jag har viktigare saker att lägga den på, som att köpa bröd 💁‍♀️

Precis, för som du själv kan se om du läser i tråden så har jag inte försökt övertala dig. Jag har inte ens vänt mig om ett tips om bröd till dig.
 
Precis, för som du själv kan se om du läser i tråden så har jag inte försökt övertala dig. Jag har inte ens vänt mig om ett tips om bröd till dig.
Men alltså det blir så fel då folk undrar hur folk orkar/kan baka och så säger nån att det finns superenkla recept som går jättesnabbt, och då jag ser receptet klarar min hjärna inte ens av att läsa igenom det.
 
Jag tänker att vi kanske kan lämna diskussionen om hur enkla olika recept är för olika sorters människor nu. Är det någon som vill fortsätta diskutera ämnet får ni göra det i en ny tråd (jag väljer att inte bryta ut inläggen då tonen är tidvis tråkig och jag har svårt att se att det skulle bidra till något positivt).

/Mod
 
Alltså tycker ni att köpelimpor/hällbröd är döbakta? Jag äter ju bara knäckebröd men de andra två i huset vill ta sig en mjukmacka då och då. Det får inte heller vara samma bröd vecka ut o vecka in. Jag har länge tyckt att (sirapslimpa, skogaholm, hällakakor o liknande) luktar jäst och att det ju ser obakt ut ibland men skogaholmslimpan jag fick tag på sist var som en mjuk kudde i konsistensen. Även lingongrova och liknande halvmånebröd som ska lite grövre är ju nu degiga enligt mig. Varför? Det är ju inte färdigt? Gillar ni att äta dessa underjästa, degiga saker? Eller slinker det bara ner av gammal vana?

Är sååå trött på allt bröd som finns att köpa. Jag gillar bröd med frukt eller nötter i. Det finns inte i de affärer vi åker till. Känner inte heller att jag har tiden eller orken att baka eget…
Just nu är jag trött på frukost öht. Äter ibland matrester till frukost i stället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp