Nu skrattar ni va?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 432
H

Havregryn

Måste bara berätta om hur jag och hästen såg ut för någon dag sen när jag red dressyrbarbacka.

På hästen:
svart träns
svart longergjord
klarblå allroundvojlock närmast hästen
fårskinsspad över klarblåa vojlocken
och över fårskinnspadden en brunrutig hoppshabrak
mintgröna lindor på bena
bruan boots på framfötterna

på mig:
bruna ridbyxor
svarta skor
rosa/vit ylleskockar
svart jacka
svart hjälm

synd bara att jag inte hade med kameran till stallet, snacka om att jag var ute och cyklade, tog de fösta bästa jag hittade i skåpet, sen när jag började rida och kollade på oss i spegeln skämmdes jag

Jag som annars tycker det är viktigt att matcha

Sv: Nu skrattar ni va?

ä jag bryr mej aldrig om att matcha iaf inte uti skogen. jag har jämt mina heta skrikrosa termobyxor a la 80-tal .. då syns man bra!:banana:

Får man fråga varför du hade en vojlock under padden?? Låter konstigt iaf när det är fårskinn.
Lindor verkar hemsk speciellt med bruna boots :eek:
Man annars var det väl okej :)

Haha, det är väl nästan fusk att ha massa schabrak och paddar när man rider barbacka va? :p Själva grejen är ju att man ska halka omkring på pälsen :D

Gissar hejvilt.. för att det skulle bli mjukare att sitta på..? :idea: När jag rider barbacka har pållen ett schabrak, en gelepad och en teddypad för att jag ska överleva i en hel timme.. :o :)
Ett annat alternativ kan ju vara att schabraket kanske är lättare att tvätta.. men jag har aldrig haft nån fårskinnspad så jag vet inte... :crazy:

är det inte pälsen som halkar omkring på ryggen på hästen då? så är det när jag red barback på en äldre islänning iaf, pälsen fastnade ridbyxorna men skinnet var löst.. :crazy:

Men i Ötå är det ju ingen som ser dig:D och ni har ju mörkt dygnet runt där uppe nu:D . Säg som jag: "Jag är inte här för att vara vacker!"

Moahaha...hade förmodligen dött om jag hade sett er :):)

Nej, jag skrattar inte. Jag kräks :p

shalooj - och dom håller än, kvaliee!! *skrattar*

Bison - Som någon skrev här ovan, för att de ska vara så mjukt som möjligt för mig. Bekvämlighet =)

MaLu - ne hoho, aldrig att jag skulle sitta helt barbacka =P då flyger man.. =) plus att jag vill skona hästens ryggrad lite från mig

Irre - även där måste man vara vacker *skrattar* ne men seriöst så bryr jag mig alltid om vad hjag och hästen har på oss, men jag måste ha glömt min hj'rna hemma den dagen =P

Jardina - då sprarade jag ett liv så ingen såg mig då =P

Royal_724 - för att hålla shabraket och dyl. på plats. när jag sitter på enbart shabrak med longergjord, så kallar jag der barbacka.

Lazio - jag måste så gott som alltid matcha =)

hurtigmartina skrev:
...för att de ska vara så mjukt som möjligt för mig. Bekvämlighet =)...

Aha! Det var väl det jag visste..! :D Jag gör ju likadant själv, schabrak, gelepad, teddypad och så en sele (utan brösta och svanskappa) för att hålla hela alltet på plats. Fast vi är mest svarta, bara en vit teddypad och ett blått, rött eller grått schabrak.. Lättmatchat..! :D

haha
Du ligger i lä, du skulle ha sett mig första gången ja skulle hoppa min foderhäst (hemma då ingen såg på)
hade lånat min kompis svarta hoppsadel med mässing stigbyglar, gult solblekt schabrak, de enda tränset jag då hade som passade honom var hans western träns i natur färg men ja kunde ju inte hoppa i western tyglarna så dom bytte ja ut mot mina bruna gummityglar.
Sen hade en svarta senskydd fram och grå strykappor bak (dom grå senskydden var förstora för honom så ja fick leta fram ett par gamla)
Jag själv har blå ridbyxor, svart/grå rutiga ridsockar ,bruna jodphur skor, svart säkerhets väst och vit t-shirt och svart hjälm.

Jag hade dött om någon sett mig! :o :crazy:

Behöver ja säga att de inhandlades mkt nya grejer innan vi började röra oss på träningar
:rofl:

*skrattar* tror nästan du vinner =P

hemskt att se ut så där, tur att man kommer på sig själv och inte gör om det =)

jag borde nästan insskaffa mig shabraker som matchar med varandra =) men nå väl.. tur att det finns så att ma kan rda så "barbacka" annar hade jag aldrg gjort det..

Okej...Jag rider ju alltid barbacka precis som det låter, utan nåt på!
Men om hon är blöt brukar jag ha ett schabrak och en täckesgjord!

MaLu skrev:
Haha, det är väl nästan fusk att ha massa schabrak och paddar när man rider barbacka va? :p Själva grejen är ju att man ska halka omkring på pälsen :D

förtu red jag utan nåt under men jag gör det inte längre eftersom det förstör pälsen hur skönt e det för hästen när nån råkar glida fram och pälsen drar åt fel håll *aj* plus att jag har massa shacbrak m.m för att det ska bli stötdämpande och bättre för ryggen.

Liknande trådar

Utrustning så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages... 2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka