Nu slutar jag...

T

talåj

.... träna NH några gånger i veckan. Det spelar ingen roll vad jag gör, det går dåligt ändå. Jag är en dålig ledare, det är bara att sluta. Ingen mening. Jag kommer ändå ha samma inställning till NH (bra :)), men jag kommer inte ta ut hästen och träna bara, - Det går ändå bara dåligt.......! :(
 
Eller kanske snarare: NH tränar man aldrig! NH "ÄR" man och "LEVER" man. :o

Tränar/uppfostrar/utbildar gör man för att uppnå/förbättra något. Kanske en lydigare, mer lätthanterlig, häst?
Det kan man göra på olika sätt. Att göra det på NH-vis, innebär bl a att man lärt sig själv, och använder sig av, hästens naturliga möjligheter att förstå och lära. :d

Tränar/uppfostrar/utbildar sin häst gör man mycket riktigt alltid, så länge man är i närheten av den.

Som sagt, trappa ner och njut av din häst! Börja om och öva på enkla, grundläggande saker, t ex flytta undan för tryck, stå stilla etc.

LIA:s inställning! :angel:
 
"NH är inte en metod att träna hästen - det är en metod att träna människan".

Det var inte jag som sa det - det var Pat Parelli :)
 
Tycker också du ska ta en paus, det ska ju vara roligt och en lek och du ska få bättre självförtroende av det inte sämre. Tänk inte så mycket på det så löser det sig säkert av sig själv. :)
Lycka till.
 
Vad trist att du känner så. Men jag håller med Lia, att jobba med NH som metod gör man ju hela tiden, tycker jag. Det är jobbigt ibland, men så kommer de där ljusglimtarna! Hoppas att det löser sig för dig såsmåningom
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: Miiikaela_
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 501
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp