asterix_zaphir

Trådstartare
äntligen har jag sålt min sadel:D .
Ni som har Globus The Turner till era islandshästar, har ni några bilder med sadlen på hästen, jag skulle gärna vilja se den ligga på en häst?
Jag har pratat med de på Globus och de sa att anäggningsytan på Turnern var 49 cm, kan det stämma. Jag har hört att de ska vara kortare:confused:
Så vill ni som har en sådan mäta är jag väldigt tacksam:bow:

Sv: Nu

min kompis har en till sin islandshäst och jag funderar på en jag med....den är säkert 49cm lång totlat...men så blir anläggningsytan ett annat eftersom den är "svängd" baktill och lixom hänger över om du försår...
hon sa iaf att på hennes häst är anläggningsytan 36cm.

jag tycker de verkar bra och skitsköna o rida i e de...varför har du blivit intresserad av den då? vad letar du mer för sadel? hur är din hästs ryg`g? va var fel med den förra och va va det för sadel?

Hade en Bates Caprilli Dressyr och den var för smal i bommen även om jag hade det vita koppjärnet i. Har kollat runt lite och har fastnat för Globus sadlarna. Jag har provat CliC på min häst men den var lite för lång och den bomvidden (34) var lite för smal. Globus är ju väldigt vida i sina bomvidder.
Jag har haft fråga ute här tidigare och fått lite svar om vad som kan tänkas passa henne, min häst allså.
Tror du att du kan fixa en bild så man kan får se hur sadlen ser ut på hästen?
M vH A_Z

Tack för ditt svar.

Tänk på att folket på Globus är inga några hästmänniskor...
Det är vanliga telefonister, de vet alltså inte så mycket om sadlarna de distribuerar.

Förmodligen har de mätt hela sadeln, anläggningsytan blir kortare.

En stubben Artus i 18" är typ 56 cm lång men anläggningsytan är betydligt mindre. Tror anläggningsytan på en 18" ligger på 47-48.

Jag ringde först till en återförsäljare men hon visste ingenting så hon sa att jag skulle ringa till deras kundtjänst och där blev jag länkad både hit och dit.
Jag ska köra och titta på en The turner imorgon sedan får vi se, skulle jag tro den passar hästen tar jag med henne sedan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 538
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 783
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka