Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Trivs bra i den. Tyckte den var lite bred i midjan i början, men det är mycket bättre nu. Kan ha att göra med att hästen inte är lika tjock längre ;) Har varianten med dubbelt kalvskinn, och i den kan till och med jag rida i oskodda ridbyxor :D

Ni kan sluta pssta nu för Pessoan har jag inte sagt ett knyst om!:D Än....;)
Det var ju CWD:n som jag kommenterade, DEN är permanentstoppad förstår ni mina små dahlingar!:rofl::rofl:

Oh, thank you! Det hade jag faktiskt ingen susning om:confused:..
Buke=bra;)!

Pssst..:( Jag letar sadel eller beställer en pessoa, den kommer inte innan dec.isf så jag har lite busiga planer på att försöka mig på liiite modern dressyr, hoppeliskutt vill säga:angel:..) ( kanske..)

KL

På onsdag får antagligen "lille" ocean åka på Träning för Ricardo reis istället för Avalon ( 07 ). Det kan bli rätt spännande :)
Sen så ska han gå LB:2 och LB:3 den 4:e november, Men HUR ska ja lyckas banka in B:3 an i huvudet :confused: jätte krånglig :confused:

KL
Imorgon åker jag hem från gran Canaria. Har varit skönt med sol och värme, det är man ju inte van vid hemifrån.:D
Har beställt helklippning av Rivica imorgon så jag hoppas att jag möts av en kortklippt fin dam och inte en lurvig Björn som jag lämnade. Har bara klippt bog o hals innan så jag hoppas hon uppför sig.

LB3 är inte så krångligt. Ganska logiskt, först åt ena hållet och sen åt andra.
Spring programmet själv inne på en matta eller nåt.
Bra om du får se nån rida det innan det blir din tur. Är ett ganska roligt program då det händer mycket hela tiden.
Lycka till

Jag får försöka i vardags rummet :D brukar alltid kolla på youtube samtidigt som jag har programmet uppe och kolla igenom men det vill inte gärna sätta sig. Sen får jag väl försöka ta delar av det hemma i ridhuset. Är lite svårt att dra hela då det är 40 långt. Men vi får åka iväg innan och nöta i ett längre ridhus också :) som jag alltid säger, det SKA gå :P

Välkommen hem maui! snart åker vi med....:)

Idag har min lilla prinsessa visat sin klass o åkt till ridhuset, varit jätteduktigt där och sen snällt klivit på transporten trots mörker och att jag var helt själv! Me like!:love:

Härligt att pållan sköter sig! Så mycket enklare allt blir då:)!
Gott med sol och värme blir riktigt avis på både dig och Maui!

*kl* "Gråkallt" och tråkigt..blev att lämna tillbaka provsadlarna idag åsså en snabbis in på G-kås..( Häsavdelningen enbart:D ..)
Barnen motionerade Loppan men grr, jag blir lite irriterad när dom inte har nåt konsekvent upplägg...morr.
Liten skrittrunda och sen hoppade dom vilket jag inte gillar när jag inte har koll..
Loppan hade nog skoj iallafall:crazy:.
Bättre när dom tar en lullrunda i skogen.

Lördag blir det tränaren och helgen efter start i lc1 och lb1..Nervöst men hoppas vi kan få gdk % iallafall..

Fina lilla häst!

Ni andra:
Grattis till alla era tävlingsframgångar!!

KL
Nu är jag tillbaka på banan igen, jag har vart i Kina i två veckor och "vilat", iaf från häst och allt här hemma, mycket skönt. Direkt när jag kom hem så flyttades hästen, känns skitbra ärligt talat. Jag har ridhus, hästen gick superbra igår, har en underbar kompis som har haft honom när jag vart borta och hon e super med honom! Känns så skönt och vara i stallet hela dagar och bara sitta å tjöta med gamla och nya bekanta. jag ska vara med och tränare för minst b-tränare, då kanske vi kommer vidare! Jag och sambon kommer ifrån varandra, faktiskt mer och mer och visst är det jobbigt, men inte så jobbigt som jag trodde! Har mycket kvar att jobba med men just nu skiner solen och allt känns toppen, mitt nya liv har börjat!:laugh::laugh:

Svammel, jag vet, men jag känner mig lugn och glad för imorgon för en gångs skul, visst är vissa dagar inte alls kul, men de dagarna har blivit mycket färre!

Bjuder på en bild från när hästen var hos min kompis och gick med andra hästar, och det funkade bättre än innan!

IMG_8772_zpsc11b1371.jpg

*kl*
Inkommen från en härlig skogstur med Loppan och Bosse i släptåg:)!
Ska börja mitt konsekventa liv nu då jag känner att min lilla energiska tös behöver en relativt konsekvent ridning för att fungera bäst..Igår slet jag lite på banan men försökte hitta på övningar som hindrade dragkamp. Idag på vår lilla tur var hon rikktigt fin och jag kunde jobba lite övergångar och annat basic!
Nu känns det roligare att åka och jobba, hann dessutom klippa henne lite..blir nog mer, vet ej om min spårklippning blev så lyckad:D..

Miiiiiiia: Låter bra att allting verkar ordna upp sig. Tänk på dig själv i första hand och ta hand om dig!

KL
Igår red jag ett riktigt bra pass på banan. Denna gång med dressyrsadel men tog med bommar på marken igen. Vet inte om det beror på det men han var riktigt fin mot slutet... lite "margarin"känsla. :laugh:

Idag blev det galoppjobb på fält. Han var så laddad när jag började att jag tvivlade på att det skulle bli något bra pass, men vet inte om ridningen från igår satt kvar för han var jättepigg men lyssnade och gick i riktigt rund och fin form hela galoppasset. Lycka!!:banana:

Will do! Ska börja ta tag i mina relationer med vänner och ta vara på dem istället, usch vad jag har försummat dem men det är inte så lätt att bry sig om andra när man inte orkar med sig själv...:(

KL
Min lilla grå (som förövrigt bara blir vitare och vitare, jag som inte skulle ha en vit häst:grin:) har nu hittat en vän! Funkar bra, ta i trä, än så länge och jag håller alla tummar jag har för att det ska funka!

Idag ska vi ge oss på något som vi inte gjort så mycket - nämligen rida i ridhuset med massa andra, kan bli spännande!!

KL

Jag har varit ifrån Buke ett tag pga motivationsbrist. Att Disa dessutom lyckades göra illa sig i boxen, få ett sår som urartade med svallkött de luxe gjorde ju dessutom inte saken bättre. Efter veterinärbesök hemma i stallet är i alla fall såret under kontroll och nu ska Disa få börja jobba igen efter lite vila.

Shoppade ett nytt träns åt henne som tröstpresent.

13700624.8dedd3db.560.jpg

Det är ett Gold Medal Alecto från Hööks, men jag har bytt ut den nackpadd samt det pannband som följde med mot grejer som jag redan hade hemma. Blev himla snyggt, tycker jag.

Verkligen snyggt :), har ett också men dessvärre säger hästen att det inte är hans "favvo träns".
Så vi kör på i det gamla remonttränset...

Kl
Nu står pållen färdigknoppad i stallet, tävling imorgon. För första gången (i mitt liv faktiskt) ska jag tävla 2 dressyrklasser. Lite knepigt att lära mig 2 program men jag har gjort som så att jag kan det första till 100 % och det andra till kanske 60 (?), så får jag plugga mellan klasserna.
Hur gör ni??

Lycka till happy, när jag ska rida 2 program så koncentrerar jag mig först på det jag rider först. Sen går jag o tittar på någon i min nästa klass o koncentrerar mig då på det programmet.

Förresten har jag också ett sånt rundsytt träns som inte passar bra på ngn häst! klämmer bakom öronen, ligger för långt fram mot ögat osv osv, ska sälja det till ngn med ett smalt litet fullblodshuvud för det är nog enda chansen att det passar!

Igår var lilla 4-åringen o jag o hoppade igen. Har nu hoppat hela 3 ggr o hon anser att hon är fullfjädrad på en 5 1/2....:D Hoppade iaf uppåt 90 cm igår o hon är som en liten katt!

KL på mig själv....

Tessan! Hur går det med försäljning o korsförlamning??? O var är månadsbilden på mitt bukebarnbarn???

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 341
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka