Det kanske är för att våra är 9 år nu. Gamla hästar

De flesta skriver väl under andra forum.
Vi borde ha en träff igen och rida lite terräng eller annat skoj.

Var på Scandinavium igår. Blev besviken på mässan. Färre utställare än innan. Var helt tomt längst ner i hallarna. Är kanske för dyrt och inte lönsamt att ställa ut längre. Internet handeln slår ut allt annat.

Hoppningen var fin att se. Hejade på Douglas som vi sponsrar och han fick en tjusig blå rosett

Sista klassen var slut strax före 12 så idag är jag trött. Skall in i kväll igen.
Gamla ja.. :S
Min och jag ligger rätt långt efter vad han skulle kunna gjort om man säger så..

Någon frågade här om dagen "är han ung?". Jag fick vackert svara att han bara är för lite jobbad med.
Trist med mässan! Men hoppas du får med dig inspiration hem iaf!
@happyrider : Hoppas du stannar kvar iaf!
KL
Jag hade en mindre bra dag idag med mkt ont och väldigt trött av att inte sova. Tyvärr blir man väl lite sänkt mentalt då med.
Men den vände av att träffa gulligt folk i stallet och pyssla med min lillgris.
Jag lånade stövlarna en till gång och red. Det slumpade sig så att jag red samtidigt som en hippolog/ridlärare. Hon var himla gullig och gav mig lite perspektiv.
Jag försöker ju vara nöjd i det jobb jag måste göra nu trots att jag inte direkt kan känna att jag rider så värst bra nu efter vilan.
Men hon sa åt mig lite bra saker som fick mig att omvärdera lite. Hon menade på att de flesta som mest bara legat i sängen i 4 månader kanske skulle vara glada om de kom upp på hästen och kunde lulla runt lite i trav några varv. Jag sa ngt om att "inget i kroppen funkar längre". Jag överdrev ju så klart, vi skämtade lite och hon fattar att jag inte tror att inget funkar. Men hon fattar också frustrationen över att det inte är så bra som det kan vara. Så hon påtalade att jag sitter och rider galoppsluta på diagonalen, trampar den etc och kör på snudd på fulla pass och är missnöjd.
Det var lite bra ändå att hon sa det. För även om det liksom inte är vad jag tycker är bra kvalitet i eg någon av de övningar jag rider så går de ju att genomföra hyfsat.
Och hon påtalade också att en häst som min, som är så otroligt känslig och snabb, är ju ingen barnlek öht.
Jag VET ju eg allt det här rent logiskt. Men ibland är det bra när någon utifrån påminner en iaf. Så man då man är så där lite sinnessjukt driven kan vara nöjd i annat än maxprestation.
Lille häst skötte sig helt ok tycker jag. Mindre på tårna än första passet och lättare att rida ut lite mer längd i traven på då och sänka i takten.
Lite mindre oliksidig. Men där måste jag nog böka lite mer noggrant sen när jag tycker bjudningen håller för det.
Idag gick det fint att touchera lite i trampet för att få mer energi och vinkling. Det gick också att rida sluta bättre i det.
Det kanske är för att våra är 9 år nu. Gamla hästar

De flesta skriver väl under andra forum.
Vi borde ha en träff igen och rida lite terräng eller annat skoj.

Var på Scandinavium igår. Blev besviken på mässan. Färre utställare än innan. Var helt tomt längst ner i hallarna. Är kanske för dyrt och inte lönsamt att ställa ut längre. Internet handeln slår ut allt annat.

Hoppningen var fin att se. Hejade på Douglas som vi sponsrar och han fick en tjusig blå rosett

Sista klassen var slut strax före 12 så idag är jag trött. Skall in i kväll igen.
Gamla ja.. :S
Min och jag ligger rätt långt efter vad han skulle kunna gjort om man säger så..

Någon frågade här om dagen "är han ung?". Jag fick vackert svara att han bara är för lite jobbad med.
Trist med mässan! Men hoppas du får med dig inspiration hem iaf!
@happyrider : Hoppas du stannar kvar iaf!
KL
Jag hade en mindre bra dag idag med mkt ont och väldigt trött av att inte sova. Tyvärr blir man väl lite sänkt mentalt då med.
Men den vände av att träffa gulligt folk i stallet och pyssla med min lillgris.
Jag lånade stövlarna en till gång och red. Det slumpade sig så att jag red samtidigt som en hippolog/ridlärare. Hon var himla gullig och gav mig lite perspektiv.
Jag försöker ju vara nöjd i det jobb jag måste göra nu trots att jag inte direkt kan känna att jag rider så värst bra nu efter vilan.
Men hon sa åt mig lite bra saker som fick mig att omvärdera lite. Hon menade på att de flesta som mest bara legat i sängen i 4 månader kanske skulle vara glada om de kom upp på hästen och kunde lulla runt lite i trav några varv. Jag sa ngt om att "inget i kroppen funkar längre". Jag överdrev ju så klart, vi skämtade lite och hon fattar att jag inte tror att inget funkar. Men hon fattar också frustrationen över att det inte är så bra som det kan vara. Så hon påtalade att jag sitter och rider galoppsluta på diagonalen, trampar den etc och kör på snudd på fulla pass och är missnöjd.
Det var lite bra ändå att hon sa det. För även om det liksom inte är vad jag tycker är bra kvalitet i eg någon av de övningar jag rider så går de ju att genomföra hyfsat.
Och hon påtalade också att en häst som min, som är så otroligt känslig och snabb, är ju ingen barnlek öht.
Jag VET ju eg allt det här rent logiskt. Men ibland är det bra när någon utifrån påminner en iaf. Så man då man är så där lite sinnessjukt driven kan vara nöjd i annat än maxprestation.
Lille häst skötte sig helt ok tycker jag. Mindre på tårna än första passet och lättare att rida ut lite mer längd i traven på då mer direkt och sänka i takten. Första passet fick jag rida fram rätt rejält och rida en del sidvärts för att hitta läge där han längde och inte bara trippade snabbare och för att sen också kunna behålla de längre kliven i sänt takt och tempo.
Lite mindre oliksidig. Men där måste jag nog böka lite mer noggrant sen när jag tycker bjudningen håller för det. Eller ta det för hand. Vi får se.. Det måste grejas iaf.
Idag gick det fint att touchera lite i trampet för att få mer energi och vinkling. Han var ju mer avspänd och pratbar. Det gick också att rida sluta bättre i det.
Galoppen är av sig själv ganska ok.
Skritten funkade även den bättre redan från start. Första passet valde jag att inte börja jobba i den innan han var genomriden. Idag kunde jag sitta upp och direkt börja greja lite och han var ok.
Han är himla kul att jobba med lille älsklingen!