Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till idag, men du vet ju inte riktigt själv vad du vill.Såg otroligt fint ut @Novali01! Är imponerad! Att det finns goda pizzor och lite gott vin gör sällan saker sämre
!
@Maui: Har oxå undrat över vilka hästar som är vilka! Roligt med fuxan som funkar bra till både och! Klara med hingstval?
Ska iväg med lilla Fransi till vår hemmatränare. Spännande!
På måndag åker vi och kollar på uppfödarens häst. Tror den är för "mycket" häst för oss och den hoppas inte heller fast det sa uppfödaren att det gör "dom" ( hennes uppfödningar) så det är inga problem. Samtidigt vore det underbart att få en färdig häst där grunderna är så väl lagda, den är ju utb msv:b men liksom inte tävlad och inte i tävlingsskick för det kanske idag.
Frågan är hur viktig den biten med hopperi är..tant och gymnastikhoppning räcker långt och äldsta dottern får väl ta Loppan till deb. och en meters hoppning i framtiden. Det tror jag hon skulle älska min röda..
Dumt att inte inte kolla. Hoppas Fransi sköter sig idag och jag hittar lite spakar!
Håller tummarna för dig på söndag, @fio kommer gå superbra!
Ja den italienska lilla syltan var fantastisk! Stenugnsbakade pizzor som var supergoda och ett rödvin som bara slank ned....![]()
Vilken trevlig stam på fuxen @Maui !
Eftersom jag har så mycket tur så står fullblodet med båda framhovarna i gips. Just sayin'.
Jag som nästan hade tänkt att skicka Hille till dig då han behöver ridas.. tror jag ångrar mig nu
Fy hur kan man ha sådan otur?? Ingen hovböld då eller?
Gud vad du är modig! Och vad ni är duktigaHalloj på er! Nu är vi hemma från vårt äventyr o herregud vilken resa det varit!Tävlingsplatsen går ju knappt att beskriva, är så storslaget att man blir helt tagen! Harriet har varit en klippa men resan tog på krafterna, är så himla nöjd med vår insats iaf, tänk att jag inte ens vågade hoppa 80 cm i januari o nu går jag banor upp till 120 utan att blinka o styr sen glatt på maxade oxrar o tycker det är lattjo lajbans! Film kommer lite senare, men ett par foton bjuder jag på så länge!
Tack tack@SkorpSmulan
Åh, vad roligt att ni tävlat! Och att det också gick så bra! Heja er!
Ang att jag tycker jag rider illa ibland eller nu tycker jag blivit fläskig hoppas jag att du inte på allvar börjar noja själv!
Jag jobbar ju med ridandet och bör hålla en viss nivå där och konstant utvecklas iom det. Jag vill ju också rida svårklass dressyr någon gång under livet.
Iom att jag är sjuk blir jag väldigt frustrerad då min kropp sätter stopp för saker och jag måste backa då och då iom ofrivilliga långa vilor.
Det är frustrerande när elever som alltid både suttit och ridit sämre börjar komma förbi ens nuvarande nivå.
Att jag gått upp i vikt är ett problem iom att jag får mer ont då. Det blir också tyngre och svårare i jobbet på många sätt. Muskler får jag gärna mer av. Men bukfett, som jag får nu av mediciner och lite för mkt gott, gör egentligen bara mitt liv jobbigare.
Så jag hoppas jag inte ger dig konstiga ideer! För jag är extremt driven i vissa saker. Och kan tendera att vara FÖR driven! Så mig ska man inte ta efter på den fronten!
Du och din häst är superfina! Och du har mer aktuell tävlingsvana än mig!![]()
Åh, det är klart ni ska prova den andra hästen. Vad spännande. Inte tänka att den är för bra för er.Vilka underbara,ärliga, härliga bilder @tuaphua! Taggade ur film ? Den vill vi se isf
..
Tog en barbacka mystur på Proppis, behövde sortera mina tankar lite..
Sen tog jag "mod" till mig och ringde hennes uppfödare för att kolla vad hon menade med Loppis "kusin"..
Alltså den häst som @Novali01 tyckte skulle passa oss very well .
Jag är ju mer nervös att vi liksom är för enkla och dåliga och med vaga ambitioner, uppfödaren bara garva när jag sade det.
Hon ser hellre att hennes hästar har det bra, blir uppskattade och att ryttarna är lyckliga över dem. Nog en sanning med verifikation men,men..
Vi åker troligen på måndag iallafall. Känns ju dumt att inte nappa på den möjligheten även om hon kanske inte alls fungerar för mig/oss..
Dessutom, hur trökigt och bökigt det än är så bör man ju kanske titta på fler hästar för att bilda sig en uppfattning.
Provhästen Fransi kan vi ju suga på med, hon är fantastiskt snäll och okomplicerad, förstår att dottern liksom känner för henne, det gör jag med även om jag inte riktigt tycker mig hittat knapparna att liksom rida ihop henne men det kanske reder sig på fredag? Jobba med att hon ska ta mer vikt i bak. Tror det är min kassa ridning som gör´t..
Ska be tränaren att vi iallafall lägger fokus på det + min sits!
Men vilket skitVilken trevlig stam på fuxen @Maui !
Eftersom jag har så mycket tur så står fullblodet med båda framhovarna i gips. Just sayin'.
Om ni gillar provhästen så kanske den är rätt för er? Jag tycker den såg trevlig ut på filmen, verkar snäll och okomplicerad? Går bra att åka med? Den verkar liksom lagom. Försök gå på er egen känsla, det brukar bli bäst.Hade ju också ett fullblod en kort period. Min "fördom" om nervösa tittiga fbl kom iallafall på skam, klok, sensibel men rätt trygg och tio gånger mindre dumtittig än mitt dåvarande swb. Tyvärr var hon rätt skör..
Myst med Loppan! Bara stå och luta sig mot den tjocka magen är så!
Var ju iväg med provhästen men tyvärr var tränaren sjuk.
Det är inge enkelt med hästletande heller, den ska vara billig, snäll och någorlunda ridbar å inte för gammal och någorlunda frisk. Är för feg för hästhandlare. Dottern gillar ju provhästen, jag med men finns kanske lite mycket frågetecken.. Läser annonser som en liten blå men ptja..
Min förra tränares man erbjöd och komma och provrida när Jan från Danmark kom med hästar men jag vill liksom inte handla så..![]()