Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har gått i en gräshage sedan i höstas. Inte för att det är så mkt gräs i den nuEn del hästar har väldig känsliga magar. Rimligtvis borde det vara bättre för henne att helt gå på gräs men det har ni kanske inte möjlighet till?
Grattis till fina framgångar i helgen iaf @Maui! När ska du tävla hoppning härnäst då?
Jag förstår precis hur du tänker och förebrår dig själv (skulle själv gjort samma sak)Usch igår hände det som inte får händaTog in hästarna och Alva är med som alltid. Väl framme vid stallet ber jag Alva att gå upp på gräsmattan så jag kan ta in dem. Då blir Julia rädd för något och hoppar åt sidan, välter omkull Alva så hon flyger rätt ner i backen och trampar sedan på henne.
Jag är så ledsen och helt förkrossad. Nu gick allt bra bortsett från vettskrämda föräldrar och en rädd dotter med mindre blessyrer, men bara tanken på om hon trampat lite längre fram så hade det tagit i nacken på Alva
Känner mig som världens sämsta mamma som tyvärr någonstans mist respekten för vilka stora djur jag hanterar varje dag ihop med min lilla tjej. Fy fan säger jag, har mått illa konstant sedan det hände. Vad håller jag på med egentligen![]()
@Maui Har du gjort "bajs i plastpåse-testet"? Bianca plockar i gräsrötterna i sin grushage och får med en massa grus ner i magen. Nu börjar hon gå lite mer i gräshage så förhoppningsvis får jag bort det mer och mer när det inte fylls på lika mycket. Får 4 dl loppfrön om dagen. När hon var tre år och stod i Helsingborg med lös mage var behandlingen sondning med 2x5 dl loppfrö per dag pga stora mängder sand. Så här såg det ut för några veckor sedan, lite mindre här om dagen när jag kollade igen. Dammsugarhäst
![]()