Jo hon är korsning nordsvensk bruks och varmblods travare.Stråla har en väldigt vacker färg!Du får uppdatera mig då jag glömmer, hon är en korsning eller hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo hon är korsning nordsvensk bruks och varmblods travare.Stråla har en väldigt vacker färg!Du får uppdatera mig då jag glömmer, hon är en korsning eller hur?
Vad @tuaphua att du känner sådan skillnad!
Jag gjorde ett bettbyte till Bellona. Ett tvådelat tjockt bett med fasta ringar. Ååå, vad hon gillade det.
Fast dom flesta rekommenderar ju tredelade för att inte bettet ska gå upp i munnen. Får väl leta efter ett tjockare tredelat?
@Anyo Grattis! Så fint det ser ut!!!
Bosse o jag har varit ute på äventyr igen. Denna gång var han lite väl glad under dressyrmomentet, man får visst inga extrapoäng för bocksprång o kosparkar??Hoppningen var ok men hade ner 2, dock bjöd han för första gången själv o vi är på rätt väg.
Till terrängen var han pigg o glad o vi travade runt, skrittade några steg o skulle börja galoppera när en häst kommer mot oss o det bara small till när Bosses överenergi exploderade!
Rätt upp i en capriol o sen flög han iväg...de första 2 varven tänkte jag, galoppera då häst-jxxxl så du springer av dig men se det var helt fel metod på mitt lilla "fullblod". Han exploderade ett par ggr till mitt i galoppen o då fick jag nog. Tänker inte slå mig halvt fördärvad igen pga en unghäst utan jag skuttade av när jag fick stopp på tåget, sprang o hämtade longerlinan, linade tills det var 3 minuter till start, hoppade upp, leddes till fållan och red sen en fin nolla på hinder med mina tydligen konstanta ynka tidsfel...
Han var iaf superfin i terrängen, så himla käck på allt även om man alltid kan önska sig lite mer av mångt o mycket, t ex drar han sig åt vänster när han vill mäta avståndet fram och vi slåss lite om vänster bogens placering. Jag har för korta tyglar, han behöver ha ut halsen mot hinder osv osv men vi har ju kommit en bit på väg på de 2 månader vi kamperat ihop...
Hoppbilder som snälla @thoora tagit på oss:
![]()
![]()
Jo, visst är det såMen det är ju sånt som händer, @polly p, väldigt surt när träning o tävling får ställas in men inte behöver du ta isär dom för det. Om hon inte har nåt sår där så kan du säkert avvakta o se vad som händer men hon bör ju bli ohalt inom några dagar.
Jo, visst är det så. Jag tror gärna det värsta. Smörjer med compagel, utevistelse och vänta å se.
Hon ser betydligt bättre ut idag!
Jädra trist bara att det strular med vårat lag..
Men, men..Jag kan inget göra! Vill inte rida nu. Har bara så svårt att se någon orenhet, ena stunden tycker jag si och andra så..
@polly p Hur är det med Bellona nu? Hoppas hon är ok.
@Novali01 Hur många hästar har du och vilja rider du själv. Vad händer med Harriet?@tuaphua Jag skulle också vilja ha någon som kunde behandla hästarna här hemma. Vi tar hem en som masserar o går över med biolight nästan en ggr i månaden till irländaren då hon har speciell rygg. Hänger på med Rivica lite få och då. Nästa gång ska hon kolla min sadel. Jag hamnar till vänster. Kan vars att den behöver stoppas om?
Nu har jag det lyxigt o jobbar halvtid. Hinner rida mycket och idag fick jag sällskap av dotterns pojkvän på två ridturer. Han är duktig o modig så det blir bra motion för hästarna.
Just pojkvännen är den som lyckats behandla mig bäst och den enda jag använt på häst även innan vi blev ett par. Så det slumpade sig ju himla fint att det blev just den mannen, att vi har samma åsikter och tänk och kan respektera den andres kompetens inom dennes fält. Sånt där kan ju bli struligt ibland om båda är i branchen och man inte riktigt håller med om hur den andra tänker. :P
Men snacka om att det slumpade sig fint. Jag antog just en liten grön ton därHur har ni andra era hästar? Hemma, inhyrda etc?
Jag hyr in min häst på en lösdrift 8 km hemifrån (han flyttar dit om en vecka).
Det blir ett prövoår för vår del då jag själv inte har någon erfarenhet av lösdrift. Tror däremot att det kommer passa min överenergiska lilla häst. Men, men får se hur det går. Inget är ju hugget i sten.
Min högsta dröm är ett eget stall och min man och jag kollar faktiskt runt efter mark häromkring.
Har fått lite napp på två ställen som vi kan tänka oss. Men vi får se....![]()