Men heter den Festis? Gud vad gulligt! Helt fantastiskt namn ju!
Grattis till allt!
@polly p
Grattis till dig med! Jätteroligt!
Ang muggen hade jag bara sett till att ge magtjofräs en sväng och så se till att hålla benet rent och torrt. Vid vissa perioder med mer ätande av skitgrejs a la jordbakterier etc nör det är mer kladd i hage tex och tex om den är känslig vid ev foderbyten/medicinering kanske man även ger den då i perioder.
KL
Min häst var ett jävla arsel dagen vi skulle visa fröken bytena. Så det blev mest bara galoppera på framåt för att få honom att bjuda normalt och inte försöka misstolka allt till att göra saker där eg bjudningen fallerar.
Jag var astrött och orkade eg inte. Men jag blev sur som den fuxfara jag är och gav mig fan på att rida igenom iaf det passet ändå. Fröken var så arg att hon ville strypa hästen som alltid måste ta alla små microchanser att svara upp. Hon satt och muttrade svordomar och långa haranger om hur han hade världens bästa liv och iaf måste välja att vara ett sånt as så fort man ger honom möjlighet till det. Sen var hon tyst i ilska ett tag och bara iaktog. Tills hon skriker: "Och feeeet är han också!!". Haha.. En v innan var han bra i hull. Men den dagen var nog allt med honom fel i frökens ögon.

Sen tog jag honom i töm någon dag senare.
Jag har varit bortrest några dagar och vilat upp mig lite.
Idag var det lektion. Iom att han var så grisig sist tänkte jag att det är ingen större idé att rida på vinst och förlust när han stått så länge och var så sist. Kändes som slöseri med lektion om vi ska flänga runt en till i galopprally.
Så jag tog honom i töm. Han var bättre än sist. Men intressant jobb iaf!
Vi fick köra runt på vår lilla fyrkant och göra övergångar skritt/galopp.
Han var helt ok. Jag var helt ok faktiskt med.
Fröken tyckte att man inte kunde göra det jobbet bättre, inte någon annan heller direkt. Så det var kul. Jag har tyckt tömkörningen är så svår på honom när det är enligt vårt signalsystem.