Hon har skadat ryggen för många år sen, trauma på något vis, världens klantigaste eller kanske mest oförsiktiga häst som ramlar ner i diken med jämna mellanrum, rullar fast sig ramlar i hage osv osv så hur vet jag inte exakt

Skithäst.
"Bara" muskulärt hon är röntgad ordentligt, men enligt veterinärer och et så kommer hon att få dras med detta för alltid, det är bara kiropraktik med jämna mellanrum och rätt slags träning som gäller. En och annan metacamkur har också behövts när hon blivit sämre under höstarna.
Hon har dock fått en liten pålagring i ett bakknä som följd av den ryggskadan, felbelastning. Nu är hon även kontaterad IR EMS och troligtvis har hon även PSSM /hon har symtomen och Strålas mamma hade PSSM, ärftligt och det kom fram långt efter Stråla föddes såklart). Och på grund av det så har hon blivit stum och konstig i kroppen, lagrat på sig under sommaren när hon fått äta gräs och felbelastat igen med ledinflammationer fram som följd båda kotorna och knäna fram.
Och iom att hon inte har kunnat träna så har ryggen blivit värre och att klaffsa runt i lera gör inte saken bättre heller.
Nu fick du
hela historien väldigt kortfattad.
Jag litar fullt ut på min hemma vet, klinikvet är det sämre med, och jag tror absolut att hon rekommenderar det som behövs och som kommer hjälpa min rackliga kuse