Nummerlapp

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Joannabaanana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 048
J

Joannabaanana

Hej! Jag ska tävla nästa vecka i en lokal dressyrtävling med min häst. Måste jag ha nummerlapp?

Sv: Nummerlapp

okej hur gör jag, ska jag bara gå till affären o köpa ett nummer vilket som helst? var ska lappen sitta på tränset?

Du kan ändra nummer. :p Jag brukar sätta min på bröstan men eftersom du ska tävla dressyr verkar ju tränset en bra idé, alt. stigbygeln.

gå till en hästsportsaffär och kör en nummerlapp, du får en massa siffror med. Sen så kollar du bara på startlistan vilket hästnr. du har, "viker" fram de på nummerlappen och sätter fast den på sidostycket/sidan av pannbandet, på schabraket eller vart du nu vill ha den : )

okej hur gör jag, ska jag bara gå till affären o köpa ett nummer vilket som helst? var ska lappen sitta på tränset?

tränset är enligt mig bästa stället å ha den på. du måste ju ha nummerlappen på hästen HELA TIDEN på tävlingen och du måste ju ändå ha tränset på hela tiden oxå. sadel har du ju bara när du rider...

Obs att en del hästar inte tycker om att ha massa grejer kring ögonen på tränset. så om ni inte har haft nummerlapp där innan så pröva hur han reagera på det innan ni kommer ut på tävling. :)

I de flästa fall är det ingen fara Om man sätter fast den hårt så den bara rör sig när tränset rör sig brukar det inte vara några problem :)

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Ajda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka