Bukefalos 28 år!

Ny asyllag

Så det är inget problem enligt dig att det inte finns arbete för folk som kommer hit?

Funderat på vad det får för effekt på ex kriminalitet och främlingsfientlighet?

Intressant!!!
På riktigt.

Utanförskap föder i viss mån gäng-mentalitet och kriminalitet.
Arbetslöshet är en del av problemet, men jag tror egentligen att segregation är en större orsak.
Attityder är problematiska, "vi-och-de-tänkande" är ett jätteproblem!

De flesta arbetslösa människor, oavsett ursprung, ägnar sig inte åt kriminalitet.
Några "ursvenskar" skapar sina gäng, några första och andra (och så vidare) generationens invandrare skapar sina gäng.

Ungdomsgäng driver omkring och ägnar sig åt skadegörelse, snatterier, använder droger.
Japp, jag ser också framförallt bilden av ungdomar med invandrarbakgrund men vet inte hur sant det är i statistiken.

Asylinvandrare i första och andra generationen bor många gånger segregerat: det går att förstå att man gärna bosätter sig i närheten av andra människor som talar samma språk, har samma traditioner och värderingar.

Detta leder till ett utanförskap som i sin tur föder mycket problem.

De invandrare (asyl- och annan invandring nu) som lyckas etablera sig på arbetsmarknaden, hamnar sällan i den typen av gäng. Deras barn däremot riskerar att hamna i sådana gäng om man bor i ett sådant område som jag syftar på (exempelvis Hisings Backa, Rosengård) där man tar stort intryck av andra ungdomar med sämre förutsättningar.

Och när ungdomsgängen driver omkring och beter sig illa, så ökar "ursvenskarnas" misstänksamhet.
 
Njae inte så bra. Däremot gillar jag Ebbas förslag att soc bidragstagare som bor på asylboenden ska jobba oavlönat i 20timmar per vecka. Hon säger att hälften av hushållen som har soc bidrag har utlänsk bakgrund. Å dom asylsökande som uppträder illa på asylboenden ska få sina bidrag indragna och så ska dom sparkas ut från boendet så får dom skaffa egna bostäder. Själv säger jag varför hålla på och dalta med dom. Utvisa dom direkt istället.
Problemet om du inte har mat och husrum är att du måste fixa det på annat sätt. Kan du inte köpa mat stjäl du mat eller pengar till mat. Hur ska du annars överleva? En del av de som utvisas lämnar inte landet. Jag tror det är 1/3 som inte lämnar landet, men någon kan säkert googla upp den korrekta uppgiften på det.
 
Att ta emot folk, att hjälpa är naturligtvis en självklarhet. För det begriper nog de flesta som lite mer ingående tittar på de grupper som kommit det senaste året. De behöver hjälp, Dels till utbildning så att de kanske får jobb om tio , femton år. De behöver hjälp till bostad, mat o kläder och inte att förglömma sjukvård. Många av dem har svåra traumatiska skador.
sedan som lök på laxen hinner de inte jobba ihop till en dräglig pension, så vi måste hjälpa dem de sista åren också.

Bra...så ska vi ha det..
Men Hr Sjöberga med flera, var ska vi ta det?

Regeringen har insett det, Moderaterna har insett det, Liberalerna har motvilligt börjat inse det, Sd, om än något förvånade.

Det är bara mupparna som fortfarande inte håller med.
Det betyder att om hela riksdagen skulle vara aktiva är på forumet så hade de varit bannade i omgångar ):D i och med de senaste åsikterna
 
Att ta emot folk, att hjälpa är naturligtvis en självklarhet. För det begriper nog de flesta som lite mer ingående tittar på de grupper som kommit det senaste året. De behöver hjälp, Dels till utbildning så att de kanske får jobb om tio , femton år. De behöver hjälp till bostad, mat o kläder och inte att förglömma sjukvård. Många av dem har svåra traumatiska skador.
sedan som lök på laxen hinner de inte jobba ihop till en dräglig pension, så vi måste hjälpa dem de sista åren också.

Bra...så ska vi ha det..
Men Hr Sjöberga med flera, var ska vi ta det?

Regeringen har insett det, Moderaterna har insett det, Liberalerna har motvilligt börjat inse det, Sd, om än något förvånade.

Det är bara mupparna som fortfarande inte håller med.
Det betyder att om hela riksdagen skulle vara aktiva är på forumet så hade de varit bannade i omgångar ):D i och med de senaste åsikterna

Himla vad fräsch comeback du gör. Oerhört mycket nya tankar och fräscha idéer.
 
Himla vad fräsch comeback du gör. Oerhört mycket nya tankar och fräscha idéer.
Nja mina idéer är rätt många år gamla. De ha renderat att jag blivit kallad rasist, fascist men jag har inte ändrat mig. En av grundpelarna i mitt resonemang var ju att vi skulle vara tvungna att lägga våra asyl o invandringsvillkor på EU;s minimi nivå. ;) Vi är där idag. Hur känns det? För min egen del anser jag att är det tråkigt att vi var tvungna till det. Och du backar väl fortfarande tanken att fylla livbåten till den tar in vatten?
 
Såhär reagerar vissa på nya lagen

http://staffanlandin.se/?p=1906

Kontrareaktionen från vuxna rassenassar är så jävla tragisk.
Och hur reagerar du?
Jag för min del konstaterar att vi nått vägs ände. Att vi efter många om och men anpassat oss till den asyl o gränspolitik som råder inom EU. Att vi tvingades dit därför att omständigheterna synade våra politikers kort, och deras händer visade sig inte hålla måttet.
Nu gick det inte längre att sitta isolerade här uppe i norr, utlova en massa och i stillhet hoppas att länderna på vägen hit skulle hålla tätt.

Men i dina ögon så är väl därför jag och den absoluta majoriteten i riksdagen rassenassar som du så målande beskriver dina meningsmotståndare:confused:
 
Och hur reagerar du?
Jag för min del konstaterar att vi nått vägs ände. Att vi efter många om och men anpassat oss till den asyl o gränspolitik som råder inom EU. Att vi tvingades dit därför att omständigheterna synade våra politikers kort, och deras händer visade sig inte hålla måttet.
Nu gick det inte längre att sitta isolerade här uppe i norr, utlova en massa och i stillhet hoppas att länderna på vägen hit skulle hålla tätt.

Men i dina ögon så är väl därför jag och den absoluta majoriteten i riksdagen rassenassar som du så målande beskriver dina meningsmotståndare:confused:

Nej, den beskrivningen passar de nättroll som jagar en 5-åring för att denne inte tycker att de nya asyllagarna är bra. Huruvida den passar personer i riksdagen är en annan fråga och mig veterligen finns det bara ett parti i denna riksdag som har ett rasistiskt partiprogram.
 
Nej, den beskrivningen passar de nättroll som jagar en 5-åring för att denne inte tycker att de nya asyllagarna är bra. Huruvida den passar personer i riksdagen är en annan fråga och mig veterligen finns det bara ett parti i denna riksdag som har ett rasistiskt partiprogram.
Hm.. de förslag jag lade fram här för ett par år sedan fick en stenhård bedömning från dig. De var rasistiska.
Nu har en majoritet, en absolut majoritet i Riksdagen ställt sig bakom förslag som i praktiken är en blåkopia av det jag föreslog, nämligen att lägga sig på en miniminivå bland EU-länderna.
Då inte ett enda parti innehar en absolut majoritet i riksdagen så diffar någonting här. Kan de vara så att din uppfattning färgas av din egen förbittring? ;)

För att citera en debattör i SVD
"Tyvärr används begrepp som rasism och fascism på ett oegentligt sätt. I båda fallen handlar det om specifika ideologier som haft förödande konsekvenser. I dag är rasism i stället en synonym till främlingsfientlighet, medan fascism står för nationalism. Att använda sådana begrepp som metaforer eller skällsord är farligt och motverkar uppenbarligen sitt syfte."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp