Ny attack mot häst

Sv: Ny attack mot häst

Snart vågar man fan inte ha häst längre. När ska de bli ett slut på eländet ?? Polisen borde göra något åt detta !! :mad: Känner flera hästar som har blivit utsaatta för detta !!! Man blir fan mörkrädd !!!!
 
Sv: Ny attack mot häst

det är helt sjuuuukt! man bli så förbannad! vad är det för sjuka människor egentligen? det är oerhört läskigt..
 
Sv: Ny attack mot häst

Och förra veckan var det något avskum på besök i en hage utanför Västerås... Världen är underbar, det är nästan så att man blir solt över den mänskliga artens kreativitet :grin:
 
Sv: Ny attack mot häst

Ja de var i dingtuna där 3 ston blev skurna, dingtuna ligger utanför stan ut på landet. Sen fick jag nys om att de var en häst i sala dagen efter som hade blivit skuren !! Hmm nån som har hört det ??? :crazy:
 
Sv: Ny attack mot häst

Nej, Sala har jag inte hört nåt om. Med tanke på den här radien där både E-tuna, Dingtuna och ev Sala ingår så känns det som att hästägare i den regionen bör hålla extra koll.
 
Sv: Ny attack mot häst

gah jag blir så förbannad. Hur fan kan man skada ett oskyldigt djur och till vilken nytta?

Jävla idioter säger jag bara!!!
 
Sv: Ny attack mot häst

Är det någon som vet något närmare om det, var det var och sådär? Det var ju ett fall för inte så länge sedan på travbanan. Det stod ju att hästen varit utsatt förut om jag inte fattade det hela helt fel? Obehagligt!
 
Sv: Ny attack mot häst

Det är bra att det uppmärksamas mer och mer och att många är vaksamma på händelser i och runt hästhagar. Tror polisen har börjat inse allvaret i dessa dåd och faktiskt nuförtiden gör ordentliga brottsplatsundersökningar. Det gäller nog tyvärr inte alla distrikt, men det gäller som hästägare att stå på sig.
Tyvärr finns det fortfarande hästägare som vill tona ner dessa händelser av rädsla att förlora intäkter i form av stallhyra mm, om de kommer fram att de finns en hästsplågare som härjar i närheten.
Senast den här vecka kom svar på DNA från en person som angrepp hästar i Vikarbyn i december.
Så i Dalarna har två förövare kunnat spåras genom DNA de senaste åren, tack till poliserna här som inser allvaret och letar efter DNA.
Den första förövaren bor inte i länet, men han är uppvuxen i trakten Hallstahammar, så gällande dåden där skulle nog jag kolla upp honom.
Gällande Sala är det någon som har mer info om det, vad som hänt där?
 
Sv: Ny attack mot häst

Jag vill inte berätta vad jag vill göra med såna människor som ger sej på oskyldiga djur...:mad:
 
Sv: Ny attack mot häst

Ucsh och fy. Det är helt otroligt vad man skäms över att vara människa ibland. Jag tror inte något har hänt här i Sala, svårt att tänka mej att jag skulle undgått att höra det, inte direkt någon storstad jag bor i! Men som någon skrev, att den blivit skuren NÅGON av de senaste nätterna. hm. Själv är jag glad att det ligger hus vid hagarna. Att släppa hästarna på bete där det inte finns hus runtomkring skulle jag aldrig våga som läget är nu! Det är helt sjuk att det ska behöva vara så!

Jag blir iaf väldigt glad att läsa att polisen i Dalarna tagit detta på alvar. Det tragiska i det hela är dock de förmodligen otroligt fjantiga dommar som kan tänkas ges de skyldiga.
 
Sv: Ny attack mot häst

Jag blir iaf väldigt glad att läsa att polisen i Dalarna tagit detta på alvar. Det tragiska i det hela är dock de förmodligen otroligt fjantiga dommar som kan tänkas ges de skyldiga.

Ja, om möjligt nånting. Med tanke på vad det blev av fallet med ponnyn Silver så kan man ju tänkas tro att de får en Ajja Bajja av Farbor Blå som högsta påföljd...
 
Sv: Ny attack mot häst

Ja, om möjligt nånting. Med tanke på vad det blev av fallet med ponnyn Silver så kan man ju tänkas tro att de får en Ajja Bajja av Farbor Blå som högsta påföljd...

Men sitter inte han häktad trots nekande? :eek:
 
Sv: Ny attack mot häst

Stort sår och avskalad hud och päls tycker jag tyder på att det lika gärna kan vara hästen som varit/brukar vara klumpig i hagen. Just det där att huden och pälsen är avskalad bara på ena benet tycker jag tyder på att det knappast handlar om brännskador av ett eventuellt rep (varför bara binda ena benet?) och hur kan en människa få till en sådan skada? Rena skärsår är väl det enklaste att tillfoga en häst, människa eller vad annan större varelse som kan kasta sig lös?
 
Sv: Ny attack mot häst

Stort sår och avskalad hud och päls tycker jag tyder på att det lika gärna kan vara hästen som varit/brukar vara klumpig i hagen.

Ja, fortfarande år 2009 måste hästar fortfarande även kunna skada sig i hagen eller är det bortavlat helt tror många?
 
Sv: Ny attack mot häst

Men sitter inte han häktad trots nekande? :eek:

Han fick 6 mån fängelse och skadestånd som inte ens täckte ponnyns värde, än mindre täckte det samtliga kostnader för vård, transport och värdet på ponnyn i sig. Men han har överklagat, bla med motiveringen: "Straffvärdet är inte så högt som tingsrätten bedömt. Omständigheterna är inte så försvårande att fängelse måste väljas. Villkorlig dom i förening med samhällstjänst är en tillräckligt ingripande påföljd".

(Hela artikeln: http://www.dt.se/brottsplats/article389460.ece)

Man kan undra när fängelse är berättigat enligt honom, om det inte räcker att man plågar ihjäl djuret på det sätt han gjorde:grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När kusken Wilma Gerklev tränade sin häst Cubata på travbanan i Umeå slutade allt i en mardröm. Plötsligt attackerades Cubata av en...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
2
· Visningar
503
  • Artikel
Hästnyheter När Anton Rosenblads vän gick bort byggde han om en av sina vagnar för att kunna köra kistan till begravningen med hjälp av sina...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Hästnyheter När Stina Bengtssons två hästtokiga döttrar önskade sig en egen häst kom barnens mormor Gerd Werner till undsättning. Efter fyra kvällar...
Svar
2
· Visningar
455
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp