Ny begagnad bil...

Haha, okej! Gud kände mig jättekorkad, men hellre fråga o verka dum än va tyst o fortsätta va de ;).

----

Hmmm är det någon som har en Honda Jazz?
Efter den utomordentligt bra synpunkten dragkrok kom jag ju på att det kan vara bra och de flesta andra jag kikat på har ju tyvärr inte det.
Jag gillar HJ på bild, får ge mig ut på bilspaning IRL!
Är inte det en väldigt liten bil? Annars är det inte så dyrt att montera dragkrok. Tror vi gav lite under 5000 för att montera på vår andrabil i vintras.
 
Bor nära sveriges tredje största stad, men har ändå fått till mig att det är problem att hitta serviceverkstad till Honda.

Mycket runt smidigt bilägande handlar för mig om att hitta bra partners, som verkstad etc. Vilka firmor har ni nära som kan serva?

Edit: kolla även upp när de olika bilarna har dyrservice, så den är gjord alt. långt till nästa. Så himla surt att köpa bil och serva för 15 000 kr efter fyra månader.

Jag har serviceverkstad hemma ❤.

Är inte det en väldigt liten bil? Annars är det inte så dyrt att montera dragkrok. Tror vi gav lite under 5000 för att montera på vår andrabil i vintras.

Haha, jag vet inte, men det är det nog, den ser ut lite som Ford Ka och Toyota Aygo på bilder tycker jag :p men kanske lite större?

Känns som jag aldrig sett en bil IRL i mitt liv nu typ ;).

Åh, ja men det är ju en idé! Men asså kan man montera dit dragkrok på typ alla bilar? Går det? Tänker att då kunde de väl ha haft det från början... fast många har kanske inget behov av det...?
 
Jag har serviceverkstad hemma ❤.



Haha, jag vet inte, men det är det nog, den ser ut lite som Ford Ka och Toyota Aygo på bilder tycker jag :p men kanske lite större?

Känns som jag aldrig sett en bil IRL i mitt liv nu typ ;).

Åh, ja men det är ju en idé! Men asså kan man montera dit dragkrok på typ alla bilar? Går det? Tänker att då kunde de väl ha haft det från början... fast många har kanske inget behov av det...?
Det är en city-bil. Jättebra i städer men köra landsväg och motorväg är sådär. Hade en citybil ett litet tag (den var kallad dödsbilen av vissa bekanta)
typ alla bilar och man behöver inte ens besikta för det längre. Bara att kolla såna som säljer dragkrokar innan om de har till den bilen.
 
Det är en city-bil. Jättebra i städer men köra landsväg och motorväg är sådär. Hade en citybil ett litet tag (den var kallad dödsbilen av vissa bekanta)
typ alla bilar och man behöver inte ens besikta för det längre. Bara att kolla såna som säljer dragkrokar innan om de har till den bilen.

Åh, hur märks det menar du? Jag är som sagt (min familj till trots) total bil-nybörjare. Men är det en stadsbil passar den inte mig/här.
Bor i mellersta Dalarna.

Okej! Toppen, tack!
 
Hade jag varit tvungen ty köpa bil idag hade jag köpt en bensinare, billigt, nybesiktigad som inte drar så mycket. Hällt tummar att den håller i 1-3 år sedan köpt en begagnad tesla 3a som då droppat ner till vettig peng. Har man inte laddning hemma är tillgången till teslas laddare guld! Annars en Zoe/e-niro tydligen vettiga elbilar, en bekant med en Zoe är sjukt nöjd, bara går!
 

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: aiquen
·
Fordon Jag har bestämt mig för att köpa en ny bil, men jag vet inte vilken modell som är vettig. Den bör vara billig att köra och äga, dvs...
2
Svar
23
· Visningar
2 271
Senast: MallanLi
·
Fordon Vår Toyota Avensis har varit och är en riktig slitvarg. Startar alltid och tuffar på. Världens bästa bil! Men den har gått 28.000 mil...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 437
Senast: Akerman
·
Äldre Jag behöver köpa en ny (begagnad) bil. Har haft en Subaru, men nu vill jag ha något lite mindre och bekvämare, mer bensinsnålt och...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp