Ny, billig bomlös

Camilla_H

Trådstartare
Jag har hittat en ny bomlös, tror jag, det är möjligt att någon annan sett den tidigare men jag har inte sett någon tråd om den.

Den är i konstläder men inklusive alla tillbehör (utom pad!) så kostar den strax under 2000 kr. Finns på www.ridlatt.se.

För den som har tunn plånbok och mestadels promenadrider?

De skriver dock att det ska vara pad till även om de inte säljer den ännu.

Torsion-kopia-typ.

Vad tycker ni?

Sv: Ny, billig bomlös

Jag tycker den ser bra ut. Liknar Torsion och Knights på bilden. Skulle gärna vilja känna på konstlädret... Undrar om konst"ullen" på undersidan håller sig lika bra som äkta fårskinn eller om det sjunker ihop väldigt snabbt?..

Edit: Jag har tunn plånbok och promenadrider mestadels ;-)

Då mitt bomlös-projekt tog en helt annan vändning än jag tänkt, kanske denna sadel till ett plånboksvänligt pris skulle vara nåt att tänka på...

De flesta bomlösa har mig veterligen konstull (teddy) på undersidan. Är det någon som har ÄKTA fårskinn? Har då aldrig hört talas om det.

Nope, jag har ingen sadel alls :angel:

Har visserligen en allroundsadel av okänt märke som följde med fjordingen, men den är på tok för smal... ehum, han har en del.. pondus om man säger så :D

Jag har bara honom kvar nu, så projektet för kommande år är att få bort minst 150 kg och bygga lite kondis :cool:
Hittills har jag ridit lite barbacka (som att grensla ett köksbord:o ) men mest kört med fyrhjulsvagn eftersom jag inte vill belasta hans rygg så ofta innan han musklat sig lite *jag är ingen fjäderviktare*

joneya > Knights Bareback har äkta fårskinn under! Men det är ju ingen syntetsadel och priset är betydligt högre än på den sadel Camilla_H visade.

Om du vill så kan du få testa min Star Trekk mellan dina besök här!

Just nu är min häst snorig så jag kan iaf inte rida och jag har ju westernsadeln ifall jag behöver rida medan du lånar den bomlösa.

Intressant?

Järnet är en 3:a och det är relativt brett för min breda arab så jag tror nog att du kan testa att rida i den iaf.

/Camilla

Trollis - Knights bareback har enligt de tillverkare jag hittar också syntetundersida. Det är bara 'Glada hästen i spiltan' som går ut med att det skulle vara fårskinn (vilket jag är övertygad om att det inte är.)

Som sagt var vet jag ingen bomlös med fårskinnsundersida (annat än en Nya Zeländsk barbackapadd som heter Awareness.)

Har en Knights som återförsäljaren påstod att det var fårskinn under men det kan jag inte tänka mig.

Visst ser det ut som det men i så fall är det sämst kvalité på fårskinn jag sett.

Camilla_H skrev:
Om du vill så kan du få testa min Star Trekk mellan dina besök här!

Just nu är min häst snorig så jag kan iaf inte rida och jag har ju westernsadeln ifall jag behöver rida medan du lånar den bomlösa.

Intressant?

Järnet är en 3:a och det är relativt brett för min breda arab så jag tror nog att du kan testa att rida i den iaf.

/Camilla

Mmm, mycket intressant! :bow:

Enda kruxet är att mina besök framöver inte är inplanerade, så jag har ingen aning om när det blir :confused:

Jag pm:ar eller mailar dig när jag har något slags schema :D

joneya skrev:
Trollis - Knights bareback har enligt de tillverkare jag hittar också syntetundersida. Det är bara 'Glada hästen i spiltan' som går ut med att det skulle vara fårskinn (vilket jag är övertygad om att det inte är.)

Som sagt var vet jag ingen bomlös med fårskinnsundersida (annat än en Nya Zeländsk barbackapadd som heter Awareness.)

Jaha, ja jag har bara läst om sadeln på Källquists hemsida och passar på att korrigera mitt tidigare inlägg; den jag tittat på heter Knights leather bomlös (är det samma som Bareback'en tro?).

Förresten, jag klämde på en sådan i en butik för några veckor sedan också, men då var jag så inställd på att det skulle vara fårskinn att jag inte tänkte närmare på saken :o

Kl*

är mkt inne på bomfri sadel, men vad är det bra för??
Behöver få lite mer ryggmuskler på pollen så ska börja klättra mycket, är en bomfri bra för det(får ryggmusklerna jobba helfritt), eller "täpper" den till som en vanlig?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 947
Senast: Torktumlare
·
Småbarn Hur ser rutinerna egentligen ut när det händer något på en förskola? Är det skillnad på rutinerna, ansvaret, kraven om det är privat vs... 2
Svar
31
· Visningar
11 130
Senast: Lupin
·
Utrustning Jag ska köpa en ny sadel men vill/kan tyvärr inte lägga så mkt pengar på det just nu. Jag hade tänkt mig en 5000-7000 kr, har varit i...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Popcorn
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 965
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka