Bukefalos 28 år!

Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en peppig tråd som handlar om jakten på kärleken. Och att den andra diskussionen får en egen tråd. Då är det ju klart enklare att hitta dit för andra debattörer som vill uttala sig i frågan. Istället för att som nu när de dejtinginlägg som handlar om faktiska dejter drunknar i mängden av andra inlägg.

Grejen är att du aldrig kan välja om en tråd ska vara peppig eller inte. Det riskerar leda till mobbning av folk som skriver sådant som trådens stammisar uppfattar som nåt annat än pepp. En eller flera personer kan inte bestämma vad som får skrivas i en tråd.
 
Vaknade i morse av att jag fick meddelade av Mr Dejt. Efter lite smsande fram och tillbaka så frågade han om han fick komma på måndag. Ha ha… .min som åker på söndag kväll till sin far så Mr Dejt ligger då inte på latsidan längre!
 
Sweet att han verkligen verkar ha lagt in en extraväxel! Det är lite som det där talesättet säger; Man saknar inte kon förrän den inte står i båset...

Metaforiskt alltså. Jag liknar inte dig vid en ko. Bara så du vet. :)
 
Vad skönt med en ny tråd! Nu kanske man kan bli lite aktiv igen.

Jag har återupptagit kontakten med en man som jag dejtade lite för ett par år sedan. Han lever i ett öppet förhållande och är sååå fel för mig. Men ändå har jag inte kunnat släppa honom så någonting är det ju och det kan kanske vara kul för stunden och han är himla trevlig att umgås med.
 
Grejen är att du aldrig kan välja om en tråd ska vara peppig eller inte. Det riskerar leda till mobbning av folk som skriver sådant som trådens stammisar uppfattar som nåt annat än pepp. En eller flera personer kan inte bestämma vad som får skrivas i en tråd.
Nej. Jag vet. Jag glömde bara bort att jag behöver gå in i den neutrala "universitets-mooden" innan jag skriver något om hur en tråd skall vara. Förlåt, bör vara menar jag så klart. ;) Ibland glömmer jag att det blir diskussion om det inte är solklart exakt vad man menar eller råkar glömma att det man skriver kan uppfattas som att man exkluderar någon även om det inte var menat så. Eller att det tolkas bokstavligt. Som nu. Vilket är förståeligt.

Det här känns som ett typexempel på att det är lämpligt att inta ett visst sätt att skriva på nätforum, som påminner ganska mycket om vad man får lära sig när man lär sig att skriva vetenskapliga rapporter.

Fungerar korrigeringen nedanför?
Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en peppig tråd som handlar om jakten på kärleken. Och att den andra diskussionen får en egen tråd. Då är det ju klart enklare att hitta dit för andra debattörer som vill uttala sig i frågan. Istället för att som nu när de dejtinginlägg som handlar om faktiska dejter drunknar i mängden av andra inlägg.
Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en tråd som handlar om dejting mer generellt än specifikt om kvinnosyn. Och att den andra diskussionen får en egen tråd. Då är det ju klart enklare att hitta dit för andra debattörer som vill uttala sig i frågan. Istället för att som nu när de dejtinginlägg som handlar om faktiska dejter drunknar i mängden av andra inlägg.

Vänliga hälsningar från Ekra med ena foten i sandlådan :)
 
Nej. Jag vet. Jag glömde bara bort att jag behöver gå in i den neutrala "universitets-mooden" innan jag skriver något om hur en tråd skall vara. Förlåt, bör vara menar jag så klart. ;) Ibland glömmer jag att det blir diskussion om det inte är solklart exakt vad man menar eller råkar glömma att det man skriver kan uppfattas som att man exkluderar någon även om det inte var menat så. Eller att det tolkas bokstavligt. Som nu. Vilket är förståeligt.

Det här känns som ett typexempel på att det är lämpligt att inta ett visst sätt att skriva på nätforum, som påminner ganska mycket om vad man får lära sig när man lär sig att skriva vetenskapliga rapporter.

Fungerar korrigeringen nedanför?

Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en tråd som handlar om dejting mer generellt än specifikt om kvinnosyn. Och att den andra diskussionen får en egen tråd. Då är det ju klart enklare att hitta dit för andra debattörer som vill uttala sig i frågan. Istället för att som nu när de dejtinginlägg som handlar om faktiska dejter drunknar i mängden av andra inlägg.

Vänliga hälsningar från Ekra med ena foten i sandlådan :)

Då får du dessvärre vara ensam i sarkasmernas sandlåda, det jag skrev var helt seriöst menat.
 
Då får du dessvärre vara ensam i sarkasmernas sandlåda, det jag skrev var helt seriöst menat.
Jag förstod det. Och det benet som inte stod i sandlådan menade allvar med att jag glömde bort att det är klokt att tänka igenom det man skriver så att man inte skriver på ett sätt som kan missuppfattas, eftersom det är så lätt hänt på nätet.
 
Jaha, för att spåna vidare på själva dejtinggrejen här då, och inte kvinnosyn. manssyn, människosyn eller tråds-syn så kan jag säga att jag börjar bli lite trött på mitt dejtande, oavsett om jag dejtar eller inte dejtar.

Känns som att oavsett om jag letar eller inte letar, så går det inget vidare. Men, något måste jag ju roa mig med när alla andra leker med sin partner istället för mig, haha.
Var på några väldigt trevliga dejter med en killa, inte ofta jag känner för att träffa dom alls igen, men han här var trevlig! Kändes som han tyckte likadant, men helt plötsligt var han nästan tillsammans med någon. Jahopp. Kändes väldigt tråkigt, men snarare över själva dissandet i sig än honom. Är i alla fall glad över att han hörde till den sympatiska skaran som faktiskt berättar om man inte är fortsatt intresserad :)
 
@ Frokennorlin trist att det sket sig.
Du fick iaf en sympatisk karl intresserad av dig. Då kan du säkert få fler :)
 
@Frokennorlin Tråkigt att det slutade så, men som sagt schysst av honom att berätta och inte bara vara försvunnen en dag.
Jag känner igen det där med att ha svårt att hitta någon jag vill träffa mer än en gång...
 
Jahopp, då har jag dejtat klart. Och det var.... trevligt. Men sen då? Det var nån som skrev nåt om att dejten ska kännas "knullbar". Och jag försökte se mig själv i sängen med honom men lyckades inte riktigt med det. Eller det kändes väldigt avlägset, rättare sagt.

Så vad gör jag nu? Ska jag klippa direkt eller försöka träffas mer och se om kemi uppstår?
 
Mm, jag vet ju inte det.... Det är det som är så svårt. Just det där med att ge saker å ting en chans. Eller inte.
 
jag försökte se mig själv i sängen med honom men lyckades inte riktigt med det. Eller det kändes väldigt avlägset, rättare sagt.

Så vad gör jag nu? Ska jag klippa direkt eller försöka träffas mer och se om kemi uppstår?
Jag hade klippt. Har aldrig varit med om att kemi uppstått efterhand. Men det är jag, det. Alla är vi olika.
 
Ni som dejtar, hur dejtar ni?
Är det ödet som får styra upp det? Jobb? Intresse? Vänner? Dejtingsidor?
Om ni använder er av dejtingsidor, vilken verkar dra till sig seriösast klientel? Använder ni både bild och fullständigt namn eller är ni anonyma?
 
Jahopp, då har jag dejtat klart. Och det var.... trevligt. Men sen då? Det var nån som skrev nåt om att dejten ska kännas "knullbar". Och jag försökte se mig själv i sängen med honom men lyckades inte riktigt med det. Eller det kändes väldigt avlägset, rättare sagt.

Så vad gör jag nu? Ska jag klippa direkt eller försöka träffas mer och se om kemi uppstår?
Det kan ju bara du bedöma, om man har en trevlig dejt och man tycker att det var kul nog för att umgås ytterligare en gång oavsett om man skulle vara potentiella partners eller ej så gör man väll det. Känner man inte något behov av att träffas igen så låter man bli.

Det enklaste är nog att försöka släppa det där potentiell partnertänket. När man träffar folk och blir förälskad utanför dejtingvärlden så byggs det ju upp över tid (iallfall för mig) det kanske är någon person som vistas i ens pereferi eller dyker upp i ens vardag några gånger iallfall innan man börjar uppmärksamma den som en attraktiv person. Men vid dejting så ska det på någotvis hända på en gång, personen hinner liksom aldrig smyga runt där i kulissen innan partnertankarna dyker upp. Vad jag försöker beskriva är att det är svårt att få till det där förutsättningslösa mötet som ofta finns i övriga livet när man träffar en partner via vänner, jobbet eller en hobby. När man dejtar och speciellt nätdejtar så blir det liksom full on på en gång. Jag tänker att det är lättare att närma sig det på ett ska vi vara vänner vis och sedan om man konstaterar ja på det så kanske man kan ta det vidare till ska vi vara mer än vänner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 869
Senast: monster1
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 867
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 077
Senast: Whoever
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp