ny häst, nervöst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare rare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 930
R

rare

Yes, köpte ny häst för några veckor sedan. för tillfället är det sommarbete som gäller för henne, så än så länge har jag inte kunnat lära känna henne:/ men i mitten av augisti är betestiden slut:)

grejen är den att jag börjar bli lite nervös, min förra häst kände jag ju utan och innan och krångla han blev jag ju inte rädd, osv. min nya häst är endast 3, något som jag absolut inte sett som negativt då jag ville ha en yngre häst den här gången, dock första gånge jag har så ung häst. kommer självklart ta hjälp, och jag står i ett stall med folk som har erfarenhet och min tränare står i grannstallet ca 100m från "mitt" stall. men helt plötsligt får jag bara höra massa skit om unghästar(hästfolk ni vet, låt aldrig nån tro att det de gör är bra, kollektivstall och allt ni vet), de bara krånglar, bråkar, osv. visst det ÄR mycket jobb, men jag är beredd att lägga ner det, och det känns som att det i slutänden kommer bli super. ändå kan jag inte släppa tanken "tänk om det blir hel fel.." men så känns det väl nästan jämt med ny häst, ung eller gammal...

vet inte vad jag ville få ut av det, mest bara skriva av mig.

Sv: ny häst, nervöst

Hej
Jag förstår hur du känner ,
jag fick en ny häst för c.a en vecka sen som också bara är tre år.
Jag var jättenervös men det gick bättre än väntat .

är din häst inriden ? =)

Sofia

yepp, inte jätte mycket då men skritt, trav, galopp alla fall:)
jaha va roligt? är din inriden? blev det några problem?

Helt sunda tankar från nån som känner ansvar. Visst är det mycket jobb, men det vet du ju. Det finns alltid hjälp att få och med tränaren precis bredvid så blir det ju ännu lättare. Försök att inte måla fan på väggen och glädjs åt din nykomling! Lycka till!

tack tack:) ska jag verkligen, men ibland är det svårt att inte ta åt sig av vad alla säger. ett pepptalk då o då håller modet uppe:p

Helt sunda tankar från nån som känner ansvar. Visst är det mycket jobb, men det vet du ju. Det finns alltid hjälp att få och med tränaren precis bredvid så blir det ju ännu lättare. Försök att inte måla fan på väggen och glädjs åt din nykomling! Lycka till!

Känner precis igen mig med dig fick hem min nya tre åring för typ 2 dagar sen och han går på sommarbete nu, Och jag känner precis som dig men det är nog inget att oroa sig för njut över den fina häst du fått hem istället:D

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 238
Senast: Claraclara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka