Ny Hingsttråd!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny Hingsttråd!!

Jag var inne på hestafrettir och kollade för ett tag sen på en häst som hette Audur frá Lundum, fyrgångshingst född 2001 e: Gauti frá Reykjavik och u: Audna frá Höfda.
Han var FLOTT! :love: 8,36 i exteriör och 8,56 i ridegnenskaper, och då som fyrgångare! 9.0 eller 9.5 för allt utom skritt (8.0) och passen som han inte visade (5.0). Totalt 8.46.
Förstår att det inte är samma hingst vi pratar om, och Audur står, vad jag vet, fortfarande på Island. Men dom är inte släkt då? Eftersom dom är från samma gård menar jag.

/Anna

Visst är han fin!
Väntar ett föl efter honom nästa sommar på Island och det ksa bli riktigt spännande!:)
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Har hittat en goding som ligger ETTA på listan just nu.

Heimir Fra Vatnsleysu(stavas det så?):)

Han har bra bedöming, bra föräldrar.
Snygg färg.
Han har glimten i ögat...:love:

vad tycker ni?
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

En stor fördel med Heimir är ju att han betäcker väl på Gotland? Vilket förmodligen är kalasbra för Kaelas eksem.
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Heimir är finfin!
Ulla har en avkomma till honom, ett sto på 3 år (fyra nu i vår), svart med lite stickelhår. Hon är jättetrevlig men inte inriden än, ska väl iväg nu till våren kanske. Så framåt våren och sommaren kanske ni får se lite ridbilder på henne ;)
Hon heter förövrigt Spóla frá Stadartungu.
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Är det någon som använt Omi från Stav. Jag är helt såld på den hingsten.Tänkte använda honom till mitt sto till sommaren.Vill gärna ha lite info om ni vet något.:bow:
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Jag har betäckt mitt sto med Ómi :)
Och min kompis betäckte även sitt sto med honom, så vi får två Ómi-bebisar i sommar.

/Malin
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Är det någon som använt Omi från Stav. Jag är helt såld på den hingsten.Tänkte använda honom till mitt sto till sommaren.Vill gärna ha lite info om ni vet något.:bow:

Vi har två föl i stallet efter Omi. Jättefina, fina gångarter, särskilt den ena som far fram i en riktigt fin trav för det mesta. Den andra töltar, passar och galopperar mest :)
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Vilka Godkända silver Islandshingstar finns det i Sverige?
Dessa är dom jag kommer på på rak arm...
Vill gärna ha bilder på avkommor också!!


Gaukur fra Innri Skelja-brekku(stavas)
Sproti von Aubachtal
Ask från Gullunge
Thrymur fra Geirslid
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Meitill är en häst jag skulle rekommendera!
Jag har själv en avkomma efter honom, född 2003.

Reynir har ett underbart steg med bra aktion och rörelser. Fina extriör. (Nästan en exaxt kopia av Meitill). 5 gångare precis som sin pappa och är en helt underbar häst på alla sätt och vis!
Min bror som är 9 år gammal kan rida han med bara grimma och grimskaft. Hans förra ägare har inte skött hans hovar så bra, så nu efter en skoning och vila så har jag börjat sätta igång han lite smått i skritt. Min prins!! :love:

Jag ska se ifall jag kan få in några bilder. :D
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Här kommer två bilder!
Tagna en vecka efter han kom till gården.

67564_1225120625.jpg


77949_1225120402.jpg
 
Sv: Ny Hingsttråd!!

Emil fra Vestri-leirargördum, stavning? är oxå silverhingst. Han stod nära halmstad förr, nära till kaela?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp