Bukefalos 30 år!

Tossa90

Trådstartare
Behöver tips på bra hjälmar som är säkra, godkända mm. helst under 2000kr.
Vet att hööks jar billiga hjälmar, (crw), men är de bra?

Hööks har godkända mips hjälmar till bra pris så går absolut att prova hjälm där och köpa.
Det viktigaste är att hjälmen sitter bra så man måste prova före man köper.

Jag köpte just en av dem pga rider väldigt sällan men ville inte köpa en ny utan Mips o ställbart vred. Supernöjd!

Jag köpte en Hansbo Sport med mips och ställbart vred på Granngården nu senast, är jättenöjd! Jag rider förvisso en hel del, men tycker det är vansinne att lägga flera, flera tusen på en hjälm när den ändå måste bytas om man dräller i backen.

Jag köpte en Hansbo Sport med mips och ställbart vred på Granngården nu senast, är jättenöjd! Jag rider förvisso en hel del, men tycker det är vansinne att lägga flera, flera tusen på en hjälm när den ändå måste bytas om man dräller i backen.
Håller med, dessutom har det ju visar sig i tester att dyrast absolut inte är bäst.

Blev att jag beställde en back on track lynx 😁
Tänk på att ridhjälmar har olika passform, om du inte redan har testat Lynxen. När jag senast skulle köpa hjälm tänkte jag att jag skulle köpa en Uvex ridhjälm - tills jag testade den och märkte att mitt huvud var alldeles för runt för den hjälmen. Dvs passade den i längden gick den inte på på bredden (eller tryckte extremt på sidorna), men passade den på bredden var den för lång fram och bak (dvs glapp). I slutändan blev det just en Lynx för mig har jag för mig, eftersom den passade min huvudform mycket bättre.

Tänk på att ridhjälmar har olika passform, om du inte redan har testat Lynxen. När jag senast skulle köpa hjälm tänkte jag att jag skulle köpa en Uvex ridhjälm - tills jag testade den och märkte att mitt huvud var alldeles för runt för den hjälmen. Dvs passade den i längden gick den inte på på bredden (eller tryckte extremt på sidorna), men passade den på bredden var den för lång fram och bak (dvs glapp). I slutändan blev det just en Lynx för mig har jag för mig, eftersom den passade min huvudform mycket bättre.
jag har haft annan lynx modell tidigare så hoppas denna e lika i modellen. 😁

Liknande trådar

• Behöver ny ridhjälm
  • Billiga ridhjälmar till tillfälliga besökare
  • Hjälm för smalt huvud
  • Ridhjälm för hög panna

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?