ny hoppsadel!!!!!

zazza girl

Trådstartare
jag ska köpa en ny hoppsadel till en av mina hästar...
men jag vet inte vad jag ska ha för märke... :smirk:
hade en partition innan och den va rätt så bra....

skulle vara glad om ni kom med förslag!!!

Sv: ny hoppsadel!!!!!

Morris & Nolan är :love:
Men det beror ju på vilken prisklass du tänkt dig ?!

okej, då kan jag varmt rekomendera M&N de ligger i 15.000 klassen. Annars gillar jag Zaldi eller butet :love: (dock väligt dyr)

oki.. ja det e väl värt att kolla upp dom och se hur dom är i kvaleten...
den jag hade innan låg i 20.000 klassen .. och va redigt bra men jag vill prova något nytt....

Buteten kostar runt 23-26 och är absolut :love:

Beror det inte på om den passar hästen ? :)

Självklart men en del sadlar är mer gjorda för svända ryggar en del för raka, så alla märken passar ju inte.
Själv tycker jag om Albion och Butet. Om de nu passar ;)

Har du ingen bra sadelutprovare i närheten? Har man tur kanske personalen i hästbutiken är duktig.

nä.. vi ha inget sånt här nere...ler...
men kanske på vapencentralen ...
där köpte jag min föra igenom dom...

zazza girl skrev:
nä.. vi ha inget sånt här nere...ler...
men kanske på vapencentralen ...
där köpte jag min föra igenom dom...

Min Guy Chanel flatback är helt fantastisk! :love: :love: :love:
i samma klass om Butet, tyvärr likande pris också, ligger på ca 23-24000:- kanske svårt att hitta begagnad (?)... har man en håller man i den hårt!

Ett märke kan jag inte säga rakt ut. Beror på om din häst är rak,svank,hög i manken, låg i manken m.m. Men jag tycker om morrison som är en kvalitet sadel. Annars är globus fin men sjävl gillar jag den dock inte. Själv har jag beställt en kalsberg. Du får fråga en sadelprovare som kommer säkert ge dig tips.

butet :love:
skulle så gärna vilja ha en sån själv menkommer aldrig kunna köpa en sån..allldeles för dyr för mej.. men dom e super o rida i..

Prestige är bra och det är mycket bra kvalitet på dom plus att dom är ganska billiga. Sen finns det ju Stübben Siegfrid CS som är super sköna och mycket bra kvlitet. Som dom har skrivit ovan så är det ju vilken pris klass du vill ha. Bara lite tips. :)

Pessoa JÄTTE sköna sadlar mkt bra passform....

Jag har en pessoa o en Jeremy Rudge. Båda är verkligen helt otroligt sköna :love:

pessoa har även en tendens till att ligga otroligt bra på dom flesta hästarna=)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
461
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka