Ny kanin i flocken hos två BJ?

Mli

Trådstartare
Jag har idag två BJ som är jäkligt tråkiga..:crazy: De är inte särskilt tama, jag jobbade på det en hel del när de var små, fick dem när de var ca 5 månader och då var de ganska ohanterade. Man kan inte klappa dem utan att fånga in dem först, och de äter knappt ur handen. Jag är lite inne på att barnen ska ha lite trevligare kaniner, gärna handtama. Men samtidigt så är jag inte så sugen på att sälja mina jättar, man vet ju aldrig vart de hamnar. Jag har inga problem med utrymme, så jag funderar på att behålla jättarna och skaffa en eller två kaniner till av något lite mindre ras. Jättarna är idag 2 år och de är kastrerade hannar, kullsyskon. Hur tror ni att det skulle funka att släppa in nya kaniner hos dem? Vuxna eller ungar, vad är bäst?
 
Sv: Ny kanin i flocken hos två BJ?

Om du vill ha kaniner som oftast blir väldigt snälla och tama, och som är perfekta barnkaniner kan jag absolut rekomendera dvärgvädur. De är sociala, lagom stora och är duktiga på kaninhoppning (om ni kanske skulle vilja hålla på lite med det :))

De andra frågorna kan jag inte svara på, det får någon som har erfarenhet göra ;)

/mimmi
 
Sv: Ny kanin i flocken hos två BJ?

kl

Kastrerade hanar går långt ifrån alltid att ha ihop, så ni har haft tur. Frågan är hur det påverkas av ytterligare kanin/er.

De flesta vädurar är väldigt trevliga, jag skulle titta på tex lillatysk för att minska storleksskillnaden mellan kaninerna.
 
Sv: Ny kanin i flocken hos två BJ?

håller med , jag har dvärgvädur uppfödning , har nu ungar till salu om du vill ha nya kaniner till dina jättar , dom är roliga älskar barn och bli jätte tama . pma mig om du är intresserad .
 
Sv: Ny kanin i flocken hos två BJ?

Jag tror att mina har gått så bra ihop för att de är kullsyskon. Jag har fått information nu om att det inte är någon vidare bra idé att släppa in några kaniner oavsett kön och ålder till två kastrater, de accepterar inte ens honor eftersom de inte har någon könsdrift kvar. Så det blir inga nya kaniner här.. lite trist. :(
 
Sv: Ny kanin i flocken hos två BJ?

Vad jag har hört så går det utmärkt att ha kastrerade hanar tillsammans med honor. Frågan är dock om det fungerar till just dina kaniner, om de behåller lugnet för varandra eller om de får frispel.

Kan du inte ha eventuella nya kaniner avskilt från de andra?
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 031
Senast: dotzie
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·
Katthälsa Vildkattmamman doris fick åka till veterinären för ca två veckor sen och bli kastrerad, vilket inte var lätt men iväg kom hon och i rätt...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Buck
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp