Bukefalos 28 år!

Ny mobil, vilken?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har haft min Samsung Galaxy Ace 2 i fem år och nu börjar den förståeligt nog klappa ihop och jag behöver en ny. Men vilken?

Jag tror jag vill ha en ny Samsung och det viktigaste är;
- bra kamera (min kamera har också klappat ihop och tänkte kanske behöver jag ingen ny sån om mobilens kamera är bra?)
- bra batteritid
- snabb o inte sega sig o hänga sig, men de ka väl ingen ny mobil vara får man ju hoppas

Jag vill helst inte betala mer än ca 3000:-, vilket jag tycker borde räcka?

Tips!? Tack!

//r
 
Jag har precis köpt en Samsung Galaxy 5 A - ligger under 3000 kr nu i mellandagsrean. Riktigt bra telefon och kameran är också bra.

/Lizzie
 
Jag har en Galaxy A5, funkar väl bra, men jag upplever kameran som seg, och mobilen har ibland börjat starta om sig själv när jag slår av wifi. Ytterst irriterande, mobilen är dessutom bara knappa halvåret gammal. Batteriet har dessutom blivit dåligt redan.
Och bra att veta om man spelar Pokémon Go, AR-kameran funkar inte i spelet med denna telefon.
 
Tack för era svar :)
Var inne en liten sväng på Elgiganten idag o kollade. Såg att de finns modeller som heter A som era samt desom heter J och S. Vad är det för skillnad på dem? Och på ssiffrorna, 3, 5 och 7 såg jag det fanns. Tänkte fråga i butiken också en annan dag när jag har mer tid.

//r
 
Som jag har förstått det så är skillnaden mellan J, A, S-serierna hur avancerade telefonerna är, vilket även avspeglas i priset.
Jag har en A5 privat och en A3 på jobbet, tycker att jobbtelefonen har en sämre kamera men vågar mig inte på någon större jämförelse då jobbtelefonen i stort sett bara används till telefonsamtal, GPS och ta enstaka bilder.
 
Tack för era svar :)
Var inne en liten sväng på Elgiganten idag o kollade. Såg att de finns modeller som heter A som era samt desom heter J och S. Vad är det för skillnad på dem? Och på ssiffrorna, 3, 5 och 7 såg jag det fanns. Tänkte fråga i butiken också en annan dag när jag har mer tid.

//r
OM jag fattat rätt...
J är den enklaste modellen. (dotter har en sådan)
A är en något mer avancerad modell
S är den dyra, mest avancerade modellen
vad siffrorna står för har jag inte riktigt koll på däremot
 
Jag rekommenderar också Galaxy A3! :up:
Hade först 2 st sådana av "första versionen" och har nu en A3 2016 ("uppdaterade versionen").
Av alla mobiler jag ägt, är det den modellen jag tyckt allra allra bäst om. Smidig, ligger bra i handen, har bra kamera, bra lagringsutrymme/minne, snabb och samtidigt enkel att använda.
 
Tack för era svar! Läste i den liknande tråden på S nu också att A3 verkar poppis! Får gå till en affär och fråga mer om den och dens kompisar då!

//r
 
Tack för era svar :)
Var inne en liten sväng på Elgiganten idag o kollade. Såg att de finns modeller som heter A som era samt desom heter J och S. Vad är det för skillnad på dem? Och på ssiffrorna, 3, 5 och 7 såg jag det fanns. Tänkte fråga i butiken också en annan dag när jag har mer tid.

//r
Tänkte bara säga att du iaf kan tänka bort J5 om du vill ha en bra kamera... Jag har en sådan och valde den delvis eftersom recensioner sa att kameran skulle vara åtminstone bättre än i min förra mobil. Fullt medveten om att man inte får en supermobil till det pris jag gav för mobilen, men å andra sidan var min förra mobil (en annan Samsung) i samma prisklass och på något år brukar ju teknikprylar bli mycket bättre.

Jag har avskytt kameran från dag 1, den är kass. Telefonen fungerar dock så bra i övrigt att jag vägrar köpa en ny i nuläget. Väntar istället ett år eller två på att det ska finnas bättre telefoner på marknaden och förhoppningsvis mer pengar på mitt konto...
 

Liknande trådar

Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
411
Senast: sthu
·
IT & mobiler Behöver en ny mobil, med bra batteritid och helst en bra kamera. Tar bilder dagligen, både på ungarna och djuren. Ofta rör de sig ;)...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Kilauea
·
IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 220
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp