Ny presentfråga

Jag är också svärmor, och givetvis kan man köpa hygienprodukter om det uppskattas. Men som jag sagt innan, vet man att personen inte uppskattar det får man ju luska ut något annat. Men att vidhåller att det är olämpligt är ju väldigt knepigt om personen uppskattar det. Går ju inte att dra alla över en kam.
Nu sa ju dottern att hennes sambo inte borde få sånt. Så vad är problemet?
 
Jag håller nog med sambon.

Gillar inte att få schampoo, hudloation, tvålar osv då jag bara använder de märken som jag gillar.

Det blir stående i badrumsskåp i 3 år och sedan slänga. Onödigt spenderade pengar från givaren till ingen nytta.

Däremot har jag fått handdukar, badrumsmattor och strandhanddukar, påslakarn osv.. i present. Det uppskattas här och används dagligen!
 
Som present alá födelsedagspresent hade jag inte blivit jätteglad över att få schampo eller andra vanliga förbrukningsprodukter. Lite gladare dock om det varit mitt favoritmärke, men njä, rätt tråkigt. Andra hårprodukter som är dyrare och därmed mer exklusiva, det hade däremot kunnat gå hem.
 
Det beror ju på produkter och mottagaren. Något jag verkligen inte gillar är att få parfymer (jag har 1 som jag valt extremt omsorgsfullt för att dofta rätt för mig), och lyxiga schampon och balsam är bara onödigt. Jag har en sådan hårkvalitet att mitt hår ser magiskt ut även om jag tvättar det med tvål 🤷‍♀️ Dessutom tvättar jag ofta håret i en rush. Men till jul kan det vara mysigt att få typ badolja eller badsalt eller någon lyxig tvål. Men jag skulle ju inte ge bort sådant till någon som inte gillar kropps- eller hårvård.
 

Liknande trådar

Relationer Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 246
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 149
Senast: starcraft
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 777
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
904
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp