• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare okay
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 760
O

okay

Hej! Vad använder ni för sadlar till era Connemaraponnyer?
Vilken bomstorlek?
Mitt sto är 144cm men kräver bredare bom än halvbloden i stallet.
Jag vill ha tips, för jag ska köpa en ny hoppsadel.

Sv: Ny sadel

Connemaror brukar vara grova så de behöver oftast vida bommar. Många vet jag har haft westernsadel till sina. Men ta ut en sadelutprovare som kan passa ut en sadel åt din häst!

Sv: Ny sadel

En morris and nolan skulle nog kunna passa. De går ofta att få mkt vida och de har en bred tunnel under. De är även formade så att jag kan tänka mig att de passar en ganska platt/bred/rund rygg.

Själv tycker jag att de är för vida i midjan och jag får ont att rida i dem men det är helt olika på individer.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka