• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 742
F

Fladde

Idag kom min sadel från England :bump:
Den låg super så nu ska den skrittas in och sen ska de ridas i hoppsadel igen (tröttnat på dressyrsadlen nu;))
Jag köpte även en Magplata av märket Kavallkade en dyr sådan :eek:
Den satt i första hålet oå den enna sidan sen fick vi ta i för att få den i de första på andra sidan(där är rsesår)
Jag undrar tycker ni jag ska buta till en större?
Eller Resåren töjer sig?
Jag hade en Apaloosa magplata till min gammla ponny som var lika svår i början men som resåren töjde sig på.
För de känns ju inte lönt att byta om då den större blir förstor när resåren töjer sig eller vad tycker ni?

Sv: Ny sadel!

Fladde skrev:
Idag kom min sadel från England :bump:
Den låg super så nu ska den skrittas in och sen ska de ridas i hoppsadel igen (tröttnat på dressyrsadlen nu;))
Jag köpte även en Magplata av märket Kavallkade en dyr sådan :eek:
Den satt i första hålet oå den enna sidan sen fick vi ta i för att få den i de första på andra sidan(där är rsesår)
Jag undrar tycker ni jag ska buta till en större?
Eller Resåren töjer sig?
Jag hade en Apaloosa magplata till min gammla ponny som var lika svår i början men som resåren töjde sig på.
För de känns ju inte lönt att byta om då den större blir förstor när resåren töjer sig eller vad tycker ni?

Om sadeln är ny så tänjer ju sig stropparna också.. När jag fick hem min häst köpte jag en 120 gjord till honom som jag inte fick runt på den nya sadeln, ganska korta stroppar.
Så jag köpte en 130 gjord till honom, och nu ett tag senare går 120 gjorden också runt, typ på 3:e och 2:a hålet.. :)

Han har inte tappat ngn vikt heller.. :D

Åh vad roligt! Kan du inte visa bild sen! :)

Resåren brukar ju töja sig en del efter användning. Är det dubbel eller tredubbel?

domino skrev:
Åh vad roligt! Kan du inte visa bild sen! :)

Resåren brukar ju töja sig en del efter användning. Är det dubbel eller tredubbel?

Jo vänta kan ta en bild nu.
Har den här hemma ju;)
Den är 3 dubbel resåren.

Har kommer en bild:)
tänk inte på bakgrunden):p
120337_15176.jpg

Åh vad kul! De är så fina jensensadlarna! :d Och sköna tydligen :)

Tredubbelresår är det bästa, Tror nog du kan ha den gjorden ändå?

Så Tredubelresår töjer sig?
Jag kan ju be pappsen träna lite o dra i dom;)

:eek: Oj då! Men det ska ju vara bra sadlar av mkt god kvalitet och de är väl gjorda efter hästens mått? Så den är nog prisvärd!

Ja alla resår gjordar töjer sig väl lite men den tredubbla är mycket bättre än den som bara är dubbel! Kanske ska byta till en strl längre ändå? Om hästen blir större, hon kommer väl sätta massa muskler nu när hon sätts igång med! ;)

domino skrev:
:eek: Oj då! Men det ska ju vara bra sadlar av mkt god kvalitet och de är väl gjorda efter hästens mått? Så den är nog prisvärd!

Ja alla resår gjordar töjer sig väl lite men den tredubbla är mycket bättre än den som bara är dubbel! Kanske ska byta till en strl längre ändå? Om hästen blir större, hon kommer väl sätta massa muskler nu när hon sätts igång med! ;)

Ja den är måttad efter hästen och mig:)
Jag ska ha den i helgen sen får vi se annars bytar Mamma den på måndag.

Kan man verkligen lämna tillbaka måttbeställda sadlar ?

domino skrev:

En frga till ska jag byta till 135 el 140(vet ej om de finns 135.

Jag tycker det är så himla jobbigt med gjordar som man nästan inte får runt, så jag väljer hellre en större stl och har den längre upp (på stropparna).

Men tänk på att sadeln kanske sätter sig lite också.

Vad har du på dn nu då? 120 eller 130?
Finns väl bara i sånna storlekar tror jag. Om du har 130 nu så blir det 140 alltså.

Den jag har är 130.
Fast på en annan sadelgjord jag har(annar märke) är den 135.
Men jag får se ska ha den nu i helgen.

Centaur skrev:
Jag tycker det är så himla jobbigt med gjordar som man nästan inte får runt, så jag väljer hellre en större stl och har den längre upp (på stropparna).

Men tänk på att sadeln kanske sätter sig lite också.

Vad menar du med att sadlen sätter sig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka