Sv: Ny sadel

Kan ju tillägga oxå att den är beg o inte ny ;) även fast den är ny för mig :p och mkt välvårdad, använd kanske 1 år bara. Fick den för halva nypriset så jag är nöjd! :bump: köpte den av en bekant.

min kompis har en sådan.. det ser ny ut efter 3 år så bra kvalite har den!

Det enda jag vet är att det är en av de få snygga och hyfsat sköna sadlar som stübben tillverkat, men har ingen själv...

Det låter ju bra i alla fall :). Stübben har ju kvalité i af och det gör inget om den är supermjuk i alla fall, kommer använda den kanske 1 ggr i veckan själv vid markarbete/skogen och så ska hon väll hoppa nån gång i veckan sen med en kompis till mig sen är det tänkt.

oh vad kul!
du har möjligtvis inga bilder på den?
/Nikkis-hoppryttaren som idag köpt en dressyrsadel..(begagnad den med men ny för mig å i MKT gott skick/välvårdad;) )

Okej, kul - vad för sadel hade du köpt dig då? :)

Jag har tyvärr inga bilder att komma med just nu pga. jag har strul med den andra datorn som är kopplad till kortläsaren (där man stoppar in kortet från digitalkameran) så jag har tyvärr inga bilder att komma med just nu :(.

Ja, jag har en sådan sadel :)

Den är ganska hård men den är rätt bra ändå.

Här kommer en bild på sadeln:

10e19923.jpg

lånade en sån innan min ny kom men jag tycker inte alls om den, svår att rida plus att den är enormt hård,,, men de e ju vad ja tycker.. är jätte nöjd med min nya michel robert!!

Oki, får väll köpa en gélsits om det är så .. :)
Men din sadel ser ju fin ut i alla fall. Min ser ju likadan ut ;).

Oki, fast jag tror jag kommer trivas ganska bra med denna sadel och dessutom var prio nr 1 att den verkligen passade hästen. Hade inte lust att ge mer en 5000-6000:- då jag ändå inte kommer använda den speciellt mycket, men ville ändå ha en bra sadel av god kvalité.
Om den är lite hård gör inte så mycket, jag kan ju köpa en gélsits om det skulle va så. :)

Ja, det får du nog :p Men min är jättestor i sitsen, för hon som hade sadeln innan har en ganska stor rumpa :angel:

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Puh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka